|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 81|63 |
Cilinder inhoud | 1340 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 titanium kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | volledig transistorgestuurd |
Vermogen | 175|128.7|9800 |
Max. koppel | 138.2|7000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Twin Spar |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, oliegevulde, schokdempers, veervoorspanning volledig instelbaar, ingaande, demping 13-voudig instelbaar, uitgaande demping 14-voudig instelbaar, veerweg 120 mm |
Vering achter | Swingarm, schroefveren, gas/oliegevulde schokdempers, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping 22-voudig instelbaar, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 260 mm schijf |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W), tubeless |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W), tubeless |
Wielbasis | 1485 |
Lengte | 2195 |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1170 |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 220 |
Leverbare kleuren | Oranj/Zwart, Blauw/Zwart, Grijs/Zwart, Zilver |
Beschrijving | Als er één motor is die de motorwereld volledig op zijn kop wist te zetten, dan is dat de roemruchte Hayabusa wel. Deze echte trendsetter introduceerde niet alleen het kenmerkende ronde uiterlijk, maar ook nieuwe topprestaties in de zwaarste klasse. Met zijn vermogen van 175 pk (128,7 kW) is en blijft de Hayabusa 1300 een opmerkelijke verschijning in motorland.
De GSX1300R Hayabusa veroorzaakte een schokgolf door zijn unieke verschijning en ongelooflijke, maatgevende prestaties. |