|
Motor | Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 85|63|7500 |
Max. koppel | 83|5750 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 -klauwengeschakelde versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | optie |
Frame | stalen buizenframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork. diameter 45 mm. Veeruitslag 230 mm. |
Vering achter | centraal geplaatste WAD. veeruitslag 215 mm. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger |
Voorband | 90/90 - 21 54V |
Achterband | 150/70 - 17 69V |
Wielbasis | 1.578 |
Lengte | 2320 |
Breedte | 945 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | 191 |
Leverbare kleuren | Lightwhite Uni, Blackstorm Metallic, Ostgrau Metallic Matt |
Beschrijving | Uitdagingen? Nou en of! Compromissen? Nooit!
Dat is het motto van de nieuwe BMW F 800 GS - het sportiefste model van de GS familie. Deze machine zet de lange traditie van sportieve successen voort en overtuigt met een ongekende veelzijdigheid: op de weg en ver daarbuiten. Het is een ongekend veelzijdige Adventure van sportieve komaf.
Naast alle sportiviteit valt meteen het kwalitatief hoogwaardige design op. De nieuwe radiateurpanelen in galvano-look geven de F 800 GS een sterke premium uitstraling. Details als de GS type-aanduiding in het nieuwe stencilformaat onderstrepen de verwantschap met de R 1200 GS. En met twee verschillende stijlvarianten kun je jouw BMW F 800 GS nog individueler maken.
Ook voor de BMW F 800 GS is de optionele verlagingset leverbaar. In combinatie met de lage buddyseat is daarmee een zithoogte van 820 mm te bereiken - ideaal voor minder lange rijders en rijdsters.
Met het beproefde BMW Motorrad ABS standaard en het elektronisch verstelbare rijwielgedeelte ESA (Electronic Suspension Adjustment) en ASC (Automatic Stability Control) als optie rijd je niet alleen veiliger, maar vooral ook veel comfortabeler. |