Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2020
= Bedrijfsinformatie =
Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 499 cc 1 cyl. 4-takt luchtgekoeld |
Boring x slag | 84 mm x 84 mm |
Cilinder inhoud | 499 cc |
Comp. verhouding | 8,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | Keihin electronisch |
Vermogen | 28 pk / 20,3 kW bij 5,250 tpm |
Max. koppel | 41 Nm bij 4,000 tpm |
Koppeling | meerplaten oliebad |
Versnellingsbak | 5 versnelling linksschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting primair en secundair |
Starter | electrisch/kickstart |
Tankinhoud | 13,5 liter |
Topsnelheid | 129 km/u |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | hydr. telescoop 150 mm |
Vering achter | duo schokbrekers gasgevuld |
Remmen voor | 280mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | 153 mm trommelrem |
Voorband | 90/90 - 19 |
Achterband | 120/80 - 18 |
Wielbasis | 1,360 mm |
Lengte | 2,140 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,090 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 185 kg |
Leverbare kleuren | Stealth Black, Gunmetal Grey |
Beschrijving | Gewapend met een potente brandstof ingespoten 500cc motor en gekleed in een ontwapenend aansprekend naoorlogse styling, dit belooft de meest begeerde Royal Enfield in de geschiedenis te worden.



De kracht, het brandstofverbruik, de betrouwbaarheid en de eenvoudige, klassieke styling. |
In de showroom staan gemiddeld 50 motoren.
Wij hebben alles voor de motorsport!
 | rijen, Noord-Brabant |
 | 0161240107 |
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van MASH