In de afgelopen 40 jaar heeft Kawasaki het hart van menig motorliefhebber weten te verover met de toonaangevende Ninja-serie. Hét toonbeeld van lef, technologische voorsprong en vooral liefde voor sportmotoren. Geen enkele andere modelbenaming heeft wereldwijd zo’n sterke naamsbekendheid als de Kawasaki Ninja modellen. Ter viering van het 40-jarig bestaan introduceren we de Ninja ZX-6R 40th Anniversary edition, gehuld in de iconische kleuren van de ZXR’en en endurance racers van begin jaren 90.
Enkele schijf van 220 mm. Remklauw met enkele zuiger.
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
180/55ZR17M/C (73W)
Wielbasis
1400
Lengte
2,025
Breedte
710
Hoogte
1105
Zithoogte
830
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Lime Green / Pearl cristal white and Blue
Beschrijving
In de afgelopen 40 jaar heeft Kawasaki het hart van menig motorliefhebber weten te verover metde toonaangevende Ninja-serie. Hét toonbeeld van lef, technologische voorsprong envooral liefde voor sportmotoren. Geen enkele andere modelbenaming heeft wereldwijdzo’n sterke naamsbekendheid als de Kawasaki Ninja modellen. Ter viering vanhet 40-jarig bestaan introduceren we de Ninja ZX-6R 40th Anniversaryedition, gehuld in de iconische kleuren van de ZXR’en enendurance racers van begin jaren 90.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Wist u dat: In de motortaal "Bitza" betekent: Zelfbouwmotorfiets. Onder motorfietsliefhebbers zijn altijd enkelen te vinden die jarenlang bezig zijn met het realiseren van een droom: het zelf construeren van een motorfiets, waarbij veel onderdelen zelf worden vervaardigd. Vaak begint een dergelijke zelfopgelegde missie bij bestaande motorfietsen. De bitzabouwer is meestal een technisch of werktuigbouwkundig onderlegd persoon, die veel begrijpt van technische constructies en krachtoverbrenging. Vaak wordt een bitza opgetrokken rond een bestaand motorblok, waaromheen een frame wordt gekozen o f zelf vervaardigd. De huisvlijt kan zich
in talloze details en accessoires verliezen: van zelfgeklopte benzinetanks tot gegoten polyester spatborden. Een hoogst enkele keer wordt ook het motorblok in eigen beheer vervaardigd. De vormgeving, stroomlijn en ergonomische proporties komen er bij bitza’s in de regel bekaaid vanaf. Soms is sprake van een monstrum op twee wielen, waarop de zelfbouwer niettemin met zichtbare trots rondrijdt. In de ogen van de meerderheid der motorliefhebbers zijn bitza-bouwers zonderlingen die een tot obsessie verworden ideaal hebben willen realiseren of eigenwijze amateurconstructeurs die het beter denken te
weten dan merkenfabrikanten die al decennia lang bezig zijn met het maken van motorfietsen. Niettemin vormen bitza’s een vrolijke noot in de marge van het massale motorrijders- consumptisme. Bewondering wordt ook bij minder esthetisch ogende zelfbouwcreaties afgedwongen, vooral wanneer blijkt dat geld, tijd noch moeite zijn gespaard om enerzijds opnieuw het wiel uit te vinden en anderzijds op zich onverenigbare componenten tot één geheel te integreren.