Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2010
= Bedrijfsinformatie =
Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt UNICAMŽ 76° V4 |
Boring x slag | 81|60 |
Cilinder inhoud | 1237 |
Comp. verhouding | 12.0 |
Kleppen | 4 klepper per cilinder |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 173|127|10.000 |
Max. koppel | 129|8.750 |
Koppeling | olie, nat |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 43 mm Upside-down voorvork, 120mm veerweg |
Vering achter | Pro-Link met gas gevulde HMAS demper, 130 mm veerweg |
Remmen voor | Twee 320mm remschijven, 6-zuigerremklauwen, C-ABS |
Remmen achter | 276mm enkele schijfrem met 6-zuigerremklauw, C-ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1.545 |
Lengte | 2.250 |
Breedte | 755 |
Hoogte | 1.220 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 267 (rijklaargewicht) |
Leverbare kleuren | Candy Prominence Red . Seal Silver Metallic. Pearl Sunbeam White |
Beschrijving | Het begin van een nieuw tijdperk
Stijlvol. Innovatief. De perfecte fusie van schoonheid en functie.
De integratie van een verfijnd design en befaamde Honda-techniek. Stuk voor stuk kwaliteiten die diep in de compleet nieuwe VFR1200F zijn geworteld. Er bestaat geen enkele andere motorfiets zoals deze. Een machine die verschillende dingen kan zijn voor verschillende rijders |
In de showroom staan gemiddeld 50 motoren.
Wij hebben alles voor de motorsport!
 | rijen, Noord-Brabant |
 | 0161240107 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken