Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette en mooie CBR 1000 RR Firevlade van 2007 in een HRC UItvoering !!
Leuke opties zoals een;
- Yoshimura UItlaat RS-5
- Quickshifter ( Helatech met telefoon in te stellen )
- Kleine knipperlichten
- Seat cover
- Alle slijtagedelen in zeer goede staat, aankomend seizoen geen omkijken naar onderhoud.
Motor staat rijklaar en wordt geleverd inclusief 3 maanden garantie. Opstappen en rijden maar!
Graag een aanpassing omdat deze motor nog niet helemaal naar wens is ? BEL, MAIL OF APP naar de mogelijkheden! Graag denk ik met uw mee om deze motor naar wens af te leveren.
Wij zijn een RDW erkend bedrijf en ook 's avond en in het weekend op afspraak geopend ! FINANCIERING via numotorrijden.nl mogelijk!!!
Inruil van uw motorfiets is mogelijk ( handels prijzen)
Met vriendelijke motorgroet,
Roberto Lijkendijk
Roberto Motoren
Pascalstraat 11
7903BJ Hoogeveen
0628435195
info@robertomotoren.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 75|56.5 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 172|126.4|11250 |
Max. koppel | 115|10000 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | #530 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | 43 mm upside-down HMAS cartridge telescoopvork, veervoorspanning, trapsgewijs instelbare in- en uitgaande demping, 120 mm veerweg |
Vering achter | Unit Pro-Link gasgevulde HMAS demper, veervoorspanning 13-voudig instelbaar, traploos instelbaar in- en uitgaande demping, 135 mm veerweg |
Remmen voor | Twee 320 x 4,5 mm hydraulisch bediende remschijven, 4-zuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 220 x 5 mm hydraulisch bediende remschijf, enkelzuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1405 |
Lengte | 2030 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 176 |
Leverbare kleuren | Repsol, Winning Red, Tricolor, Graphite Black |
Beschrijving | De meest krachtige Fireblade uit de geschiedenis heeft fans en vakjournalisten al in het seizoen van 2006 enthousiast gemaakt. Brute kracht, totale controle: achter dit motto gaat een tot in detail uitgekiende Supersporter schuil die niet bang hoeft te zijn voor zijn concurrentie.
De genen van de CBR 1100 RR Fireblade stammen rechtstreeks af van de motorsport en staan garant voor messcherpe reacties op de gashendel en een krachtige acceleratie. |
Roberto Lijkendijk is al vroeg met het motorvirus besmet geraakt. Op 5 jarige leeftijd ging hij al achterop de motor op reis naar zijn favoriete land Italie! Na dit een paar keer gedaan te hebben was het tijd voor een eigen motor en deze kreeg hij van zijn oom op 6 jarige leeftijd!
Dit resulteerde in een motocross carrière op het hoogste niveau. Het onderhoud van zijn eigen crossmotor werd hem al op vroege leeftijd geleerd en hier groeide de liefde voor het monteurs vak. Zo werd er eerst de opleiding autotechnicus gedaan om zo door te leren naar 1e motorfietstechnicus waar voor hij zijn diploma haalde in 1999. Na diverse jaren bij een Kawasaki dealer te hebben gewerkt had hij de mogelijkheid gekregen om bij een Suzuki Dealer aan het werk te gaan. Na een paar maanden met veel plezier te hebben gewerkt, en veel te hebben geleerd was hij klaar voor een nieuwe uitdaging.
Een eigen motoronderhoudsbedrijf in zijn eigen woonplaats Hoogeveen te beginnen.
Roberto Motoren, een motorprofessional met ruime kennis van de moderne technologie die met veel liefde en passie uw motor onderhoud en repareert.
Kortom een adres waar je, je motor met een vertrouwd gevoel achter laat!
 | Hoogeveen, Drenthe |
 | 0628435195 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken