Nieuwsbrief:

Wim ter Braake Motoren


www.terbraake.nl
0522-492255
Dealer van:Lid BOVAG

KAWASAKI



Wim ter Braake motoren is een jong en dynamisch bedrijf, dat al weer vanaf 1989 actief is in de motorbranche. Door korte inkoopkanalen en regelmatig nieuwe aanvoer, gewoon uit Nederland of elders uit Europa, is de prijsstelling gunstig en de kwaliteit van motoren bijzonder hoog! In 2003 werd deze ons zo kenmerkende kwaliteit dan ook bekroond met een Bovag 5 sterren certificering! In 2005 werd ook de lang verwachte stap naar een exclusief dealerschap gemaakt, u vind bij ons bijna de gehele lijn wegmodellen van het Japanse topmerk Kawasaki. Wij proberen een zo groot mogelijk aanbod ook beschikbaar te hebben, ook voor verhuur of als demomodel waarmee dan natuurlijk proefgereden kan worden. Een plezierige en gezellige sfeer met daarbij een moderne open werkplaats met klantgericht en technisch goed geschoold personeel. Een persoonlijke afdeling verkoop die circa 200 motoren voor U heeft staan, vaak gebruikt maar ook nieuw en veelal met fabrieks- of Bovag garantie. Verder hebben wij natuurlijk een ruime, goed gesorteerde, kledingafdeling en vele accessoires van de diverse merken. Graag tot ziens in Nijeveen, dat is dichterbij dan je denkt!
Alle motoren van Wim ter Braake Motoren
131 motoren gevonden
SUZUKI GSX-R 1000 RA
SUZUKI GSX-R 1000 RA
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2018, 25041 Km
KAWASAKI Z 800 ABS
KAWASAKI Z 800 ABS
€ 6.749,- p/mnd klik hier
2014, 69678 Km
BMW F 650 GS ABS
BMW F 650 GS ABS
€ 5.749,- p/mnd klik hier
2013, 61664 Km
KAWASAKI VERSYS 1000 GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 1000 GRAND TOURER
€ 8.749,- p/mnd klik hier
2012, 30687 Km
KAWASAKI ZZR 1400 ABS
KAWASAKI ZZR 1400 ABS
€ 5.749,- p/mnd klik hier
2008, 97548 Km
KAWASAKI VULCAN S SPECIAL EDITION
KAWASAKI VULCAN S SPECIAL EDITION
€ 8.949,- p/mnd klik hier
2020, 8161 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 5.699,- p/mnd klik hier
2014, 37799 Km
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 8.749,- p/mnd klik hier
2022, 1858 Km
HONDA CMX 500 REBEL
HONDA CMX 500 REBEL
€ 6.399,- p/mnd klik hier
2018, 6749 Km
KAWASAKI ZZR 1100
KAWASAKI ZZR 1100
€ 2.999,- p/mnd klik hier
1994, 41863 Km
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 9.299,- p/mnd klik hier
2020, 8148 Km
KAWASAKI ER 6 N
KAWASAKI ER 6 N
€ 4.499,- p/mnd klik hier
2008, 13789 Km
PIAGGIO BEVERLY 350 SPORT ABS
PIAGGIO BEVERLY 350 SPORT ABS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2013, 42876 Km
HONDA CMX 500 REBEL
HONDA CMX 500 REBEL
€ 7.249,- p/mnd klik hier
2018, 15745 Km
YAMAHA X MAX 400 IRON MAX ABS
YAMAHA X MAX 400 IRON MAX ABS
€ 6.749,- p/mnd klik hier
2017, 17239 Km
BMW R 1200 R ABS
BMW R 1200 R ABS
€ 5.749,- p/mnd klik hier
2007, 82461 Km
KAWASAKI NINJA 1000SX TOURER
KAWASAKI NINJA 1000SX TOURER
€ 14.849,- p/mnd klik hier
2021, 4934 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
€ 7.249,- p/mnd klik hier
2021, 25992 Km
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 6.499,- p/mnd klik hier
2021, 3474 Km
KAWASAKI ZXR 750
KAWASAKI ZXR 750
€ 6.749,- p/mnd klik hier
1993, 46270 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion