Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Leuk opknap project of basis voor zelfbouw loopt en rijd goed bouwjaar is 1999 dus met de verbeterde versnellingsbak, rijd perfect alles werkt
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen via telefoon, fax of email. Vanaf april 2008 is onze webshop operationeel. Wij hebben een zeer snelle postorderservice. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder, 4-takt, boxer |
Boring x slag | 99|70.5 |
Cilinder inhoud | 1.085 |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | 4 kleppen, SOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | Digitaal CDI |
Vermogen | 90|66.2|7.250 |
Max. koppel | 95|5.500 |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 |
Topsnelheid | 215 |
ABS | nee |
Frame | Backbone frame, staal |
Vering voor | 120mm Telelever |
Vering achter | 135mm Monoshock, Paralever |
Remmen voor | 305mm Twin schijf |
Remmen achter | 285mm schijf |
Voorband | 120 / 70 R17 ZR |
Achterband | 160 / 60 R18 ZR |
Wielbasis | 1.473 |
Lengte | 2.175 |
Breedte | 920 |
Hoogte | 1.286 |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | 239 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
| Rilland, Zeeland |
| 0113-552298 |
Wist u dat: In de motortaal "Evolution" betekent: Letterlijk evolutie. Gewichtige fabrieksbenaming voor het in 1983 uitgebrachte 1340CC motorblok van HarleyDavidson. De naam geeft aan dat dit motorblok het voorlopige einde van een ontwikkeling is, en wel van de v-twin kopklepmotor, waarvan de in 1936 geïntroduceerde *Knucklehead de eerste was. Daarna volgden de Panhead, van 1948-1967, en de Shovelhead, van 1968-1983. Harley-Davidson riep voor de ontwikkeling van het motorblok de hulp in van het Duitse Porsche-researchcentrum. Als opvolger van de Shovelhead is de Evolution een sneller, maar vooral een betrouwbaarder en onderhoudsvrijer motorblok. Dit verbeterde motorblok heeft in belangrijke mate aan het huidige succes van het Amerikaanse merk bijgedragen omdat een nieuwe groep kopers werd aangesproken naast de pur sang Harley-fanaten. Het Evolution motorblok kreeg al snel de bijnaam Blockhead, vanwege de hoekige vorm van cilinders en kleppendeksels. Inmiddels is de meest gehanteerde bijnaam echter Evo, waarmee alle Harleys
met het Evolution-blok worden aangeduid
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken