HMI is in 1991 uit passie ontstaan en is uitgegroeid tot een vertrouwd adres waar onderdelen en motoren kunnen worden geleverd tegen zeer concurerende prijzen.
Ook heeft HMI een volledig uitgeruste werkplaats en een groot onderdelen magazijn. Wij hebben heel veel Italiaanse onderdelen op voorraad, daarnaast leveren wij onderdelen voor Voxan motoren.
HMI heeft de gehele voorraad onderdelen van de Nederlandse- en Duitse VOXAN importeurs overgenomen.
Als OFFICIEEL MOTO GUZZI SERVICE DEALER en OFFICIEEL BENELLI DEALER kunnen wij je uiteraard alle nieuwe MOTO GUZZI en BENELLI modellen leveren.
Maar heb je een andere nieuwe motor wens dan is het mogelijk bij ons andere merken nieuwe modellen te bestellen.
Heb je een klassieke Italiaanse motor dan ben je bij ons ook aan het juiste adres!
Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geļntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.