Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De YZ250 2-takt in het iconische blauw staat bij ons direct leverbaar in de showroom! Deze klassieker levert ongeëvenaarde respons en een explosief vermogen – perfect voor de echte liefhebber van puur 2-takt geweld.
- Bij Motorcross AAD bent u aan het juiste adres als het om aankoop, onderhoud of reparatie van uw motorfiets gaat. Met een oppervlakte van 700 vierkantemeter aan showroom zijn wij een van de grootste off-road winkels in Nederland. Hier kunt u alle benodige artikelen vinden die u nodig heeft voor het uit oefenen van uw sport.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 2-takt, 1-cilinder, membraaninlaat met YPVS |
Boring x slag | 66|72 |
Cilinder inhoud | 249 |
Comp. verhouding | 8.9 ~ 10.6 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Keihin PWK38S/1 |
Ontsteking | CDI |
Vermogen | |
Max. koppel | |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 8 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium semi-dubbel wiegframe, veerweg 315 mm |
Vering voor | Upside-down voorvork, veerweg 300 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 315 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 250 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 80/100-21 51M |
Achterband | 110/90-19 62M |
Wielbasis | 1446 |
Lengte | 2147 |
Breedte | 827 |
Hoogte | 1299 |
Zithoogte | 976 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Bij De Boer Motoren bent u aan het juiste adres als het om onderhoud of reparatie aan uw motorfiets gaat.
Stephan de Boer is al 8 jaar gespecialiseerd in het onderhouden en repareren van motorfietsen van het merk Yamaha, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph, KTM en BMW.
Bij ons kunt u terecht van een kleine onderhoudsbeurt, banden vervangen, schade reparatie tot motorblok revisie.
 | Bleiswijk, Zuid-Holland |
 | 0105216470 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken