Nieuwsbrief:

YAMAHA  XS 1100 /ELEVEN - 1981

107986 Km
Rood
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
yamaha - xs-1100--eleven
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Toch wel uniek aan het worden deze XS 1100.
Beetje een vreemde eend bij ons in de collectie... maar hij verdient een plaatje bij ons op de site. "Back to the Past"
In nagenoeg originele staat en zeer goed rijdend. Zeker geen project!!!

De motorrotatie was dus met de klok mee als je het van links bekijkt, terwijl de meeste dwarsgeplaatste motorfietsmotoren van die tijd tegen de klok in draaiden. Deze jackshaft bevatte een "cush-drive" schokdemper voor aandrijfassen. De elektrische starter schakelde ook de jackshaft in om de motor te starten. De motor is gemonteerd in rubberen bussen, waardoor het een bijna volledig trillingsvrij draaiende krachtbron is.
Een belangrijke nieuwe technologie van de XS 1100-motor zijn de verbrandingskamers.

XS 1100 cilinderkop met polysferische verbrandingskamers
Om voldoende vermogen te leveren, hadden de meeste moderne motorfietsmotoren van die tijd, waaronder de XS 750, eenvoudige halfronde verbrandingskamers met koepelvormige zuigers. Dit ontwerp heeft een groot nadeel in relatief lange vlamreizen tijdens verbranding en vereist daarom veel vonkvoorloop, wat ernstige voorontsteking (kloppen) kan veroorzaken in motoren met hoge prestaties. Om de verbrandingsefficiëntie te verbeteren en tegelijkertijd de mogelijkheid van voorontsteking te elimineren, ontwierp Yamaha multi-angle "polyspheric" verbrandingskamers die zes verschillende bewerkingsprocessen vereisten tijdens de productie. Dit nieuwe ontwerp maakte hoge compressie mogelijk zonder grote zuigerkoepels en een grote ontstekingsvoorloop van meer dan 40 graden. De XS 1100-kleppen waren hetzelfde als eerder gebruikt in de XS 750-motor, maar hun hoek verschilde van de vorige 3-cilindermotor. Carburatie werd geleverd door vier Mikuni BS34 II constante snelheid (CV) carburateurs en ontsteking via een contactloze inductieve trigger, getransistoriseerde elektronische ontstekingseenheid (TCI) met vacuümvoorloop.
 
  • INRUIL IS MOGELIJK
    Stuur graag duidelijke foto's met wat informatie van het moois wat je hebt. Zodat wij je een prijsindicatie kunnen geven.
    info@axelsbikeshop.nl

  • Wij zijn geopend van Dinsdag t/m Zaterdag.
    Dinsdag t/m Vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
    Zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

    Het kan dus zijn als u reageert op Zondag of Maandag dat wij pas reageren op Dinsdag. Bedankt voor u begrip.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Axels Bike Shop
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1916 - De fabriek Bayerische Motoren Werke GmbH, (later Bayerische Motorenwerke AG, München en BMW Motorrad GmbH, Berlijn) ontstond als Bayerische Flugzeugwerke in 1916 uit de Rapp- en de Gustav Otto-vliegtuigfabrieken. Er werd een inbouw-boxermotor ontwikkeld (de M2B15 “Bayernmotor”) die onder andere geleverd werd aan Victoria, SMW- en Karü. Deze Bayernmotor was ontwikkeld door Martin Stolle, en geïnspireerd op de Britse Douglas die Stolle privé bezat. Het was een dwarsgeplaatste tweecilinderboxermotor.
© 2000 - 2024 Motoroccasion