Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Schitterende XJR met Ohlins vering en Akrapovic uitlaat.
Dealer onderhouden, compleet met sleutels, boekje/facturen en originele uitlaat.
Meer info of afspraak bel gerust met M: 0618 139 389. Inruil, financiering en bezorgen mogelijk.
Afleverkosten inclusief garantie E199,-
MOTO WIJMA
Zwettestraat 14
8912 AH Leeuwarden
M: 06-18139389
E: info@motowijma.nl
Openingstijden:
Woensdag t/m Zaterdag van 9.00 t/m 17.00uur.
Bel gerust voor een afspraak buiten openingstijden.
Uw motor snel, veilig en voor een goede prijs verkopen? Wij zijn altijd opzoek naar motoren voor eigen inkoop. Vul het formulier in op www.motowijma.nl en ontvang meteen reactie.
Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoeld, 4-takt, 4 cilinder, DOHC |
Boring x slag | 79.0 mm x 79.0 mm |
Cilinder inhoud | 1.251 cc |
Comp. verhouding | 9.7 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | injectiesysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 98 pk / 71.9 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | 108.4 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | staal, dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, 130 mm |
Vering achter | swingarm met twee ohlins-schokdempers 120 mm |
Remmen voor | twee remschijven diameter 298 mm |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 267 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C |
Achterband | 180/55 ZR17M/C |
Wielbasis | 1500 mm |
Lengte | 2175 mm |
Breedte | 765 mm |
Hoogte | 1115 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 245 kg |
Leverbare kleuren | silver tech, midnight black |
Beschrijving | Motortechniek met een genadeloze uitstraling. Een kennismaking met de XJR1300 laat een gevoel van pure opwinding achter, met diep ontzag. Met de XJR1300 valt niet te spotten. Qua vermogen, technologie en styling bestaat er geen enkel alternatief.

De XJR1300 is een technisch meesterwerk, dat het klassieke concept van luchtkoeling combineert met moderne hightech-motortechnologie: vier kleppen per cilinder, brandstofinjectie en een fantastisch klinkend EXUP-uitlaatsysteem Het perfect uitgebalanceerde rijwielgedeelte maakt het geheel compleet: een stalen dubbel wiegframe en een aluminium swingarm met twee volledig instelbare Öhlins-schokdempers

Ook de instelbare Ø 43 mm voorvork, de 4-zuiger monobloc-voorwiel remklauwen, de zwevend gemonteerde Ø 298 mm remschijven en de driespaaks lichtmetalen velgen dragen bij aan die compromisloze uitstraling. Een moderne klassieker die een authentiek design combineert met State-of-the-Art-technologie.



Retro design perfect verpakt in één blok graniet, een legende. We hebben regelmatig ons kunnen getoond door wereldtitels te behalen. Ook als het gaat om de modernste technologie en prestaties staat Yamaha op de hoogste trede.

Onze motorfietsen boezemen ontzag in, van de intimiderende VMAX tot de 'supermotard' flair van de XT660X.

Maar uitstraling zonder een krachtig hart telt niet mee - vandaar de high performance motorblokken en een framedesign dat puur gericht is op comfort en perfecte rijeigenschappen. |
Betrouwbare en voordelige motor kopen!
Of uw eigen motor verkopen?
Moto Wijma is gevestigd op industrieterrein De Zwette in Leeuwarden. In onze showroom vindt u het hele jaar door een wisselende voorraad van scherp geprijsde motoren. Al onze motoren worden bij binnenkomst technisch gekeurd en staan daarom garant voor vele veilige kilometers.
Zelf ervaren? Kom dan naar de Zwettestraat 14 in Leeuwarden.
 | Leeuwarden, Friesland |
 | 06-18139389 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken