Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2024
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
| Dealerschappen: AGM, HONDA, KAWASAKI, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI, VESPA, YAMAHA |
Een tevreden klant is vaste klant, dat is het motto van MotoPort Echt. En dat die instelling vruchten afwerpt, heeft het bedrijf van familie Vos haar meer dan dertig jarig bestaan ruimschoots bewezen! Want in die tijd is de motorzaak uitgegroeid tot een regelrechte megastore. Behalve een ruime selectie nieuwe motoren van de vier Japanse motormerken biedt de showroom aan de Edisonweg 33 een enorm aanbod occasions, dat doorgaans tussen de 400 en 500 exemplaren telt! Daarnaast heeft MotoPort Echt ook een riante kledingafdeling, waarin de helmen van BAYARD naast de kleding van KUSHITANI, DANE en DIFI een prominente plaats innemen. En natuurlijk word je daar vakkundig begeleid bij je keuze: “We verkopen niet, we geven advies”, aldus Kenny Vos. Bij MotoPort Echt gaat het dan ook niet om een snelle verkoop, men stelt er een eer in om elke klant op de voor hem of haar juiste motor weg te laten gaan. Desgewenst kun je er ook een passende financiering of gunstige verzekering voor afsluiten. Want dat is het voordeel van MotoPort concept, alles wat je als motorrijder nodig hebt vind je onder één dak. Combineer dat met de klantvriendelijke benadering en de goede service van de familie Vos, dan weet je dat je bij MotoPort Echt aan het juiste adres bent!
 | Echt, Limburg |
 | 0475-485300 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken