Eyes of Darkness



De MT-09, een motorfiets die de motorwereld totaal veranderde, is geëvolueerd tot een nog scherpere en technologisch geavanceerdere Hyper Naked. Er is gewoonweg geen andere motorfiets in zijn klasse die de huidige generatie sensatiebeluste rijders zo weet te inspireren.



Een goede eerste indruk is cruciaal, en met zijn intimiderende twin-eye LED koplampen en zijn agressieve ontwerp trekt de MT-09 onmiddellijk alle aandacht naar zich toe. De winglets aan de voorkant en de koelvinnen van de radiateur geven de machine een messcherpe uitstraling. Verder hebben we de motorfiets een kortere achterkant gegeven, om zijn uitstraling nog compromislozer te maken.



Met zijn radicale uiterlijk, fraai vormgegeven body en aangescherpte prestaties is dit ontembare racemonster klaar om uw Hyper Naked rijervaring naar het volgende niveau te tillen.
Een stukje historie: INDIAN MOTORCYCLE in 1900 - Fietsen werden in het begin van de 20e eeuw op velodromes gebruikt, grote ronde stadions, waarbij de voorrijder een machine bezat met kleine benzinemotoren. Deze werden voornamelijk uit Europa gehaald maar gingen nogal eens stuk.
Een jonge ontwerper genaamd Oscar Hedstrom wilde van die afhankelijkheid af en bouwde een geheel eigen volgmotor. Op enig moment ontmoette hij een racer met de naam George Hendee die een eigen fietsfabriek bezat in Springfield, Massachussets. De twee bundelden hun krachten en creƫerden een gemotoriseerde fiets met een motorblok dat in eigen beheer was ontworpen door Hedstrom. Zo werd de Hendee Manufacturing Company de producent van Indian Motorcycle. Er werd gekozen voor de naam Indian om direkt te laten zien dat het om een Amerikaans produkt ging.
George Hendee werd bekend als de Big Chief (B.C.) en Oscar Hedstrom als de Medicine Man. De fabriek werd omgedoopt in de Wigwam en het dealernetwerk werd de stam (The Tribe) genoemd. De naam Hendee Manufacturing Company werd in 1923 veranderd in Indian Motocycle Company om de herkenbaarheid en eenheid te vergroten.
De eerste V-twins met de naam Indian werden geproduceerd in 1907. Hedstrom verliet het bedrijf na een fikse ruzie in 1913 om nooit meer in de motorfietsbranche terug te keren. In 1916 werd in een ander conflict Hendee het Indian-pand uitgewerkt door het heersende managementteam.