Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Duizenden zijn gevallen voor de charmes van deze allround motor. De perfecte reisgenoot voor de dagelijkse tripjes naar het werk, even blazen op zondagochtend en ´s zomers met vriend(in) en volle bepakking naar de Zuid-Europese bergen. Al jaren is de Fazer het best verkopende model van Yamaha.We leveren deze motor All-In af met een onderhoudsbeurt, op naam zetten en 2 maanden garantie.
-----------------------------------------------------------------
DÉ MOTORSPECIAALZAAK VAN NEDERLAND!
Wij zijn gespecialiseerd in het verbouwen, onderhouden en rijden onder alle weersomstandigheden. Onze uitgebreide winkel met accessoires wordt dagelijks "snoepwinkel voor de motorliefhebber" genoemd door klanten.
Wij leveren standaard elke motor af met 10 dagen gratis allrisk verzekering van Zelfverzekerd Motorrijden.
Kommer Motors
De Standerd 27
3774SC KOOTWIJKERBROEK
T: 0342-480065
W: www.kommermotors.nl
WEBSHOP >> www.motorlook.nl
Opties en Accessoires: Middenbok, Originele uitlaat, Stuurdempers, Verhoogde ruit, Voorvorkbeschermers, Windscherm, We leveren deze motor All-In af met een onderhoudsbeurt, op naam zetten en 2 maanden garantie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Welkom bij ons familiebedrijf! Wij zijn dé specialist in alles op en rond de motorfiets. Je vindt bij ons een divers aanbod voor het verbouwen, onderhouden en rijden op de motor tijdens alle weersomstandigheden.
Ons bedrijf heeft sinds 1997 bestaan onder de naam Kommer Motorparts. Sinds 2018 is de bedrijfsnaam veranderd en heten wij Kommer Motors. In 2018 zijn wij verhuisd naar ons nieuwe bedrijfspand in Kootwijkerbroek.
WERKPLAATS
Onze vakkundige monteurs repareren en onderhouden je motor graag! Zij monteren tevens de accessoires uit de winkel.
BUDDYSEAT ATELIER
Sinds 1999 bekleden wij buddyseats. Je kunt je buddyseat origineel laten bekleden of naar eigen ontwerp.
NIEUWE MOTORBANDEN?
Wij bestellen en/of monteren deze graag voor je. In sommige gevallen monteren wij de motorband zelfs gratis op de velg!
| Kootwijkerbroek, Gelderland |
| 0342-480065 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken