 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 79|71.4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint injectie |
Ontsteking | CDI |
Vermogen | 114||9400 |
Max. koppel | 100|6250 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 15/41 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | 43 mm Showa USD voorvork, instelbaar, 150 mm veerweg |
Vering achter | Showa monoshock, 150 mm veerweg |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm, voorinstelbaar, 126 mm veerweg |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1510 |
Lengte | 2110 |
Breedte | 840 |
Hoogte | 835 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 198 |
Leverbare kleuren | Jet Black, Caspian Blue, Scorched Yellow, Fusion White |
Beschrijving | 2007 is een belangrijk jaar voor de fans van de Triumph Tiger. Er staat namelijk een splinternieuwe Triumph Tiger 1050 op stapel die een belangrijke stap vooruit in de evolutie van dit model zal betekenen. Terwijl zijn scherp getekende lijnen en zijn indrukwekkende motorspecificaties zijn sportieve ambities meteen aan iedereen duidelijk maken verbergt deze motor zijn op de praktijk gerichte gaven |