Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige Triumph Speed Triple RS
Motor in nieuwstaat
Voorzien van een krachtige 1050cc 3 cilinder motor
Bouwjaar 2020
Km Stand 19227
Rs Uitvoering
- Veel Carbon
- Arrow Uitlaat systeem
- Ohlins Vering
- Brembo Remmen
- End Bar spiegels
- Quickshifter
- TFT Dashboard
- Usb Lader
- Boekjes + Reserve sleutel aanwezig incl onderhoud historie
Zeer nette motor
Inruil / Financiering mogelijk
Motor staat klaar en kan direct mee
Betaling: Contant, Pin, Bank overschrijving
Gratis tenaamstelling
Gratis 5 dagen all-risk dekking
Contact gegevens:
Huijgen Motoren
De Kronkels 31c
3752LM Spakenburg
Tel 0332999800 (ook WhatsApp)
Openingstijden:
Ma - Vrij 08:00 - 18:00
Za 08:00 - 16:00
In de avond op afspraak
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
Cilinder inhoud | 1050 cc |
Comp. verhouding | 12,92:1 |
Kleppen | 12 |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI |
Ontsteking | |
Vermogen | 149 pk / 110 kW bij 10.500 tpm |
Max. koppel | 117 Nm bij 7.150 tpm |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15,5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Twin-sparconstructie van aluminium buizen |
Vering voor | Showa 43 mm upside down-voorvork met instelbare voorspanning, uitgaande demping en compressiedemping, veerweg van 120 mm |
Vering achter | Showa monoshock mey instelbare voorspanning, terugverings- en compressiedemping, veerweg achterwiel van 130 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 320 mm, Brembo radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers. Uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf 255 mm, zwevende 2-zuigerremklauw. Uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | 1.070 mm |
Zithoogte | |
Drooggewicht | 192 kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs |
Beschrijving | SPEED TRIPLE RS

De nieuwe RS heeft de beste specificaties en technologie van alle Speed Triples tot nog toe. Denk aan een compleet nieuwe, geoptimaliseerde bochten-ABS en tractiecontrole, een inertiesensor (IMU), vijf rijmodi, premium dempers van Arrow, plaatwerk van koolstofvezel, verbeterd comfort en een vernieuwd driecilinderblok van 1050 cc met een vermogen van 150 pk, om de legendarische prestaties, precisie, wendbaarheid en stuureigenschappen naar een nieuw niveau te tillen.

 |
De beste service, meer dan 30 jaar ervaring, persoonlijk contact.
 |
Huijgen Motoren |
|
De Kronkels 31C
Spakenburg
Plan de route
|
 |
033-2999800
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken