Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Inruil/financiering mogelijk
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Boring x slag | 79|71.4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 130|96|9250 |
Max. koppel | 103|7550 |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | |
Remmen achter | |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1425 |
Lengte | 2056 |
Breedte | 777 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 217 |
Leverbare kleuren | PHANTOM BLACK,CRYSTAL WHITE,DIABLO RED |
Beschrijving | SPEED TRIPLE
De leider in de klasse van elementaire sportmotorfietsen heeft grote verbeteringen ondergaan in 2011.
Het geheel nieuwe chassis staat voor een nieuwe maatstaf: Het meest herkenbare model van Triumph is niet zozeer verbeterd, als wel op een hoger niveau getild. Een klasse apart! De nieuwe Speed Triple , nu lichtvoetiger dan ooit, kent een geweldige bochtligging en een ongelofelijk remvermogen.
Bovendien wordt hij aangedreven door een van de beste krachtbronnen aller tijden en genereert de alom gerespecteerde 1050 cc motor 7% meer koppel dan vooreen.
De legende zet zich voort.
Speed Triple. Prestaties van wereldformaat voor motorrijders die weten wat ze doen. De ultieme streetfighter. De maatstaf. De beste. In één woord. Legendarisch.
Triumph heeft alles wat goed is aan de Speed Triple bij elkaar gevoegd om een gloednieuw model te creëren. Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis. Een geheel nieuw vernuftig chassis. En die 1050 cc driecilinder. O ja, de motor. En de buitenkant? Kort. Stevig. Agressief. Dubbele koplampen. Eenzijdige swing-arm. Alloy stuur. Pure Speed Triple. Verbeterd
Het geheel nieuwe chassis en de nieuwe zithouding bieden de berijder compleet vertrouwen, samen met een lichte en precieze hantering die perfect gebalanceerd is voor evenwichtige en stabiele ritten.
De kenmerkende dubbele koplampen van Triumph, eenzijdige swing-arm en hoogwaardige geluiddempers zijn allemaal gerestyled voor een agressievere, meer hedendaagse look en voor verbeterde prestaties, terwijl de 1050 cc triple met 7% meer koppel is verfijnd en opgewaardeerd voor een nóg boeiender ervaring.
De Speed Triple sportmotor voor 2011 heeft de specificatie die je van een top-of-the-range naked sportster mag verwachten. De uit de racewereld afkomstige specificatie omvat vierzuiger Brembo remmen voor een ongehoord goed remvermogen, een dik alloy stuur, volledig verstelbare 43 mm upside down vork voor optimale controle en een uitgebreid instrumentenpaneel inclusief rondetimer en programmeerbaar schakellampje.
De Speed Triple voor 2011 wordt nu voor het eerst ook geleverd met optionele antiblokkeerremmen en is verkrijgbaar met een keur aan authentieke accessoires waarmee u zich het uiterlijk, de prestaties en de praktische kant van deze opwindende machine helemaal eigen kunt maken.
|
Welkom bij Motorcentrum Almere !
Bij ons staat kwaliteit en service hoog in het vaandel.
Door de samenwerking met Motorcentrum Deventer en meer dan 20 jaar ervaring in de motorfietsen branche kunnen wij u een breed assortiment motorfietsen aanbieden, maar ook alles wat met motorrijden te maken heeft.
Kijkt u rustig rond op de site en kijk zelf wat Motor Centrum Almere en Motor Centrum Deventer te bieden hebben.
 | Almere Stad, Flevoland |
 | 036-5498036 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken