Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Special voor "Jullie"ingekocht.
Deze unieke Bonneville T120 Elvis
Presley Edition
Wereldwijd maar 925 stuks
geproduceerd.
Uiteraard met echtheids certificaat
aanwezig ondertekend door de CEO van
Triumph.
Kom hem bewonderen in onze Triumph
World Store black
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde paralelle Twin |
Boring x slag | 97.6|80 |
Cilinder inhoud | 1200 |
Comp. verhouding | 10.0:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | Multipoint electronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 79|59| |
Max. koppel | 105|3500 |
Koppeling | Natte meerplaten koppeling met koppel hulp. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 145 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Ovale buis wiegframe, swingarm |
Vering voor | Ø41mm voorvork |
Vering achter | Twee RSU?s, met voorinstelling |
Remmen voor | Dubbel 310mm schijf, Brembo 2 zuigersysteem met zwevende remklauw, ABS |
Remmen achter | Enkele 255mm schijf, Nissin 2 zuigersysteem met zwevende remklauw, ABS |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1450 |
Lengte | |
Breedte | 780 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 230 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 | Mijdrecht, Utrecht |
 | 0297-285218 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken