|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 73,4|59 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12,5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 178|190|12.000 |
Max. koppel | 120|8.400 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | > 285 |
ABS | nee |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 310 schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1.410 |
Lengte | 2.045 |
Breedte | 715 |
Hoogte | 1.135 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 166 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Deze GSX-R 1000 werd in 2005 geintroduceerd op de Intermot in Munchen. Met zijn 178 pk is werd het de nieuwe maatstaf in de super sportieve klasse. Opvallende details is de korte, afwijkende uitlaat en het strakke, nieuw vormgegeven buddy seat. leverbare kleuren zwart/geel, blauw/wit en grijs/zwart. |