Nieuwsbrief:

KAWASAKI  W800 - 2025

Nieuw
Metallic Midnight Gold / Metallic Diablo Black
kawasaki - w800
kawasaki - w800
kawasaki - w800
kawasaki - w800
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Niet zomaar een retro maar een icoon. De W800 viert bijna 60 jaar aan Kawasaki W-historie. Het W-model is al sinds de introductie een voorbeeld van Japans vakmanschap en aandacht voor details. Het hart van de W800 is de luchtgekoelde staande twin met unieke koningsas. Dit karaktervolle 773cc grote blok zorgt in combinatie met het gespaakte 19” voorwiel voor een unieke rijervaring. Ondanks zijn kenmerkende authentieke design heeft de W800 een modern rijwielgedeelte, bekrachtigde slipperclutch, goede remprestaties en volledige ledverlichting rondom.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Verhoeven Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd. De Electra Glide wordt geïntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion