De Versys 650 is de meest veelzijdige Dual Purpose motor in zijn klasse. Met zijn koppelrijke motorblok, lichte chassis, comfortabele zitpositie en lange veerwegen kan de Versys alles aan; van sportieve tourritten en reizen naar verre bestemmingen tot dagelijks woon-werkverkeer. Hiernaast is de Versys 650 standaard uitgerust met onder andere Traction Control en een 4.3'' TFT-kleurendisplay met Bluetooth verbinding.
De Kawasaki Versys 650 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
Metallic Flat Spark Black | vanaf €8.999,-
Metallic Matte Graphenesteel Gray | vanaf €9.149,-
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
83|60
Cilinder inhoud
649
Comp. verhouding
10,8:1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
Brandstofinjectie: ø38 mm x 2 (Keihin)
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
66|49|
Max. koppel
64|7
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
21
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Diamant-buizenframe van hoogsterktestaal, met motorblok als dragend deel
Vering voor
41 mm omgekeerde telescopische voorvork met traploos instelbare uitgaande demping (rechter zijde) en instelbare voorspanning (linker zijde), veerweg 150 mm
Vering achter
Offset laydown enkele schokdemper met op afstand instelbare voorspanning, veerweg 145 mm
Remmen voor
Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbele zuiger
Remmen achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
160/60ZR17M/C (69W)
Wielbasis
1415
Lengte
2165
Breedte
840
Hoogte
1400
Zithoogte
840
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: BMW in 1992 - Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS.