Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Net binnen gekomen : schitterende CRF 1100 Africa Twin Adventure Sports ! Motor is nog niet gepoetst. Uitgerust met ABS, LED verlichting, cruise control, handkappen , koplamp beschermer, verhoogd windscherm, quickshifter, boordcomputer en een topkoffer.
De BTW is verrekenbaar !
Opties en Accessoires: 12 Volt aansluiting, ABS, Boordcomputer, Boordcomputer, BTW-Motorfiets, Cruise control, Cruise Control, Gespaakte wielen, Handkappen, LED koplamp, LED richtingaanwijzers, LED-Achterlicht, Originele uitlaat, Verhoogde ruit
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, paralleltwin met 8 kleppen, 270° krukas en unicam |
Boring x slag | 92|81.5 |
Cilinder inhoud | 1084 |
Comp. verhouding | 10.1:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | |75|7.500 |
Max. koppel | 105|6.250 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling met assist/slipperkoppeling en aluminium nokken. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24.8 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen semi-dubbel wiegframe |
Vering voor | EERA - Showa Telescopische upsd vork met een binnenbuis diameter van 45 mm en Showa EERA met aanpassingen voor in- en uitgaande demping. 230mm veerweg |
Vering achter | EERA - Monoblock aluminium swing arm Pro-Link met Showa gas-geladen demper, hydraulische op afstand bediende instelling van veervoorspanning en elektrische controle voor compressie en uitgaande demping, 220 mm slag op achteras. |
Remmen voor | 310mm dubbele wave-type remschijf met aluminium naaf en radiaal gemonteerde vierzuiger klauwen en remblokken in gesinterd metaal |
Remmen achter | 256mm wave type enkele schijf met enkelzuigerklauw en gesinterde remblokken |
Voorband | 90/90-21 tube type |
Achterband | 150/70-R18 tube type |
Wielbasis | 1.575 |
Lengte | 2.332 |
Breedte | 960 |
Hoogte | 1558 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | PEARL GLARE WHITE,MAT BALLISTIC BLACK METALLIC |
Beschrijving | Je weet maar nooit wanneer de wind je zal roepen. Als dat gebeurt, moet je er klaar voor zijn.
De Africa Twin Adventure Sports heeft een grote benzinetank, lange veerwegen voor meer grondspeling en betere bescherming tegen weer en wind. Throttle By Wire biedt 3 rij-modi - en een bijkomende G-mode voor offroad gebruik - plus een reeks innovatieve kenmerken die je verder zullen leiden dan je ooit durfde te dromen. Als final touch hebben we hem een speciale kleurstelling gegeven om de 30ste verjaardag van dit model te vieren. Hij is er helemaal klaar voor. Jij ook? |
Het pand van Stella motoren in Apeldoorn (Hommel 9) is een waar paradijs voor motorrijders. Hier vind je voornamelijk reeds gebruikte motorfietsen van tussen de 3.000 en 10.000 euro. Oftewel: een motorfiets voor elk budget!
Alles onder één dak
Aanschouw de mooiste motorfietsen, snuffel tussen de beste accessoires en boek een indrukwekkende training en/of motorreis. En dat alles onder één dak! Hoe dit mogelijk is? Simpel: ook BERRT en Touratech Nederland hebben zich in ons pand gevestigd.
| Apeldoorn, Gelderland |
| 055-3032254 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken