Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Emissieklasse: Euro 5
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 549 afleverkosten.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde DOHC vier-in-lijn met 16 kleppen |
Boring x slag | 76 mm x 76 mm |
Cilinder inhoud | 1000 cc |
Comp. verhouding | 11.6/1 |
Kleppen | 16 |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI |
Ontsteking | Elektronisch, digitale transistor |
Vermogen | 150 pk / 111 kW bij tpm |
Max. koppel | 104 Nm bij 9000 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte platen koppeling slipperclutch |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met quickshifter |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraatframe |
Vering voor | Showa SFF-BP USD vork met 118 mm veerweg |
Vering achter | Olins Monoshock met met Prolink swingarm |
Remmen voor | Brembo 310mm dubbele schijf zwevend |
Remmen achter | 240 mm enkele schijf |
Voorband | 120/70ZR17 58W |
Achterband | 180/55 ZR17 |
Wielbasis | 1455 mm |
Lengte | 2140 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1085 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Onze naam Overkamp motors is een begrip in Delft en omgeving.
Ons bedrijf bestaat sinds 1933.
We zijn met 2 medewerkers een klein maar hecht team.
Tevens zijn wij Honda-Exclusief dealer voor onze regio.
Wij repareren en leveren alle Japanse motoren.
De kracht van onze zaak is service, kwaliteit en betrouwbaarheid.
 | Delft, Zuid-Holland |
 | 015-2121231 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken