Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- Arlnen Ness luchtfilter
- S&S 2in1 uitlaat
- LED verlichting
- ABS
- FOB
- Top conditie
- MKV Motoren is gespecialiseerd in de in- en verkoop van met name Harley-Davidson motoren. Kwaliteit, service en kwalitatief goed onderhoud zijn belangrijke prioriteiten binnen onze organisatie. U kunt bij ons tevens terecht voor de banden van uw motor als ook een onderhoudscontrole. Wij nemen alle zorg uit handen als het gaat om veilig rijden, uiteraard tegen gezonde prijzen.
Wij ontvangen u graag bij ons in de showroom met méér dan 20 motoren ter beschikking. Bij ons kunt u terecht voor het beste advies, onder het genot van een bakje koffie en/of thee. - Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen:
MKV MOTOREN
Bunsenstraat 3
3316GC Dordrecht
tel. 078-7856743
Whatsapp: +31 (0)6 29 38 04 08
email: info@mkvmotoren.nl
Openingstijden:
dinsdag t/m zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur
maandag en zondag gesloten.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Milwaukee-Eight® 107 |
Boring x slag | 100|111,1 |
Cilinder inhoud | 1,745 |
Comp. verhouding | 10,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | 150|3,250 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | 9,593 |
Overbrenging | Ketting, 34/46 verhouding |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22,7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 32 mm, 4-zuigers vast |
Remmen achter | 32 mm, 4-zuigers vast |
Voorband | BW 130/70B18 63H |
Achterband | BW 180/65B16 81H |
Wielbasis | 1,625 |
Lengte | 2,450 |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 695 |
Drooggewicht | 361 |
Leverbare kleuren | Vivid Black, Wicked Red, Midnight Blue |
Beschrijving | De originele gestripte hot rod bagger. Zijn looks worden waargemaakt door het verfijnde vermogen van de Milwaukee-Eight® 107 motor en de high-performance vering. |
Over MKV Motoren
Ons bedrijf is gespecialiseerd in verkoop en onderhoud van motoren, met name Harley Davidson. Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Ook voor accessoires, onderdelen en motorkleding kunt u bij ons terecht.
| Dordrecht, Zuid-Holland |
| 078-7856743 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken