Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Harley-Davidson Softail Standard FXST
Bwj: 03-2003
Km stand: 111972 km
Motor: 1449 cc
5 versnellingen
Solo Le Pera seat
Bagagerekje
T-bar stuur
Vance&Hines uitlaat
Prijs: 8.950,-
incl service beurt
3 maanden garantie
- Al 30 jaar HD Specialist!
- Voor meer informatie:
HD Service Venlo
Telefoonnummer: 077-387 05 09
Email: info@hdservice.nl
www.hdservice.nl
Opties en Accessoires: Electrische starter
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 45 V-Twin, Twin cam 88, 4-takt |
Boring x slag | 95.3 mm x 95.3 mm |
Cilinder inhoud | 1.449 cc |
Comp. verhouding | 8,9:1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | ESPFI |
Ontsteking | Vonkontsteking |
Vermogen | 67 pk / 48.8 kW bij 5.200 tpm |
Max. koppel | 116.6 Nm bij 3.500 tpm |
Koppeling | Natte 9-plaat |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 10.11 |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatframe, staal |
Vering voor | 41.3mm Telescopische vorken |
Vering achter | Verborgen, horizontaal gemonteerde schokdemper |
Remmen voor | 292mm enkele schijf, 4-zuigers |
Remmen achter | 292mm enkele schijf, 4-zuigers |
Voorband | MH90-21 54H |
Achterband | MT90B 16 74H |
Wielbasis | 1.698 mm |
Lengte | 2.410 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 720 mm |
Drooggewicht | 285 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: BOSS HOSS, INDIAN, VICTORY |
Welkom op onze website H.D. Service Venlo,
Al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in Harley-Davidson Motoren en Trikes. Een begrip in Venlo en verre omstreken.
Bij ons kunt u terecht voor al het werk aan uw Harley of Trike, van beurt tot een complete ombouw of zelfs een compleet custom gebouwde motor naar uw wensen. Wij zijn voor rewaco Trikes al meer dan 15 jaar importeur voor Nederland. We leveren nieuwe en gebruikte trikes in elke prijsklasse.
Er zijn altijd 25 trikes op voorraad.
 |
H.D. Service Venlo |
|
Noorderpoort 2
Venlo
Plan de route
|
 |
077-3870509
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van ARCTIC LEOPARD