Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Afkomstig van 1ste eigenaar, Prachtige Harley Davidson Road King Classic FLHRCI. Heerlijke cruiser voor mooie tochten,
Verkoopprijs is inclusief afleveringsbeurt,10 dagen GRATIS ALL-RISK verzekering en 3 maanden garantie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | V-twin, 4-takt |
Boring x slag | 95.3|101.6 |
Cilinder inhoud | 1.449 |
Comp. verhouding | 8,9:1 |
Kleppen | 2, OHV |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | Digitaal CDI |
Vermogen | 67|48.9|5.400 |
Max. koppel | 110|3.100 |
Koppeling | Nat, Multiplaat, hydraulisch |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 |
Topsnelheid | 155 |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe, staal |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 292mm dubbele schijf, 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | 292mm enkele schijf, 4-zuiger remklauw |
Voorband | 130/90-16 |
Achterband | 130/90-16 |
Wielbasis | 1.592 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 749 |
Drooggewicht | 329 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: NIMOTO, SUZUKI |
Jan Dokter Motors B.V.
Al meer dan 24 jaar het adres voor nieuwe en gebruikte motorfietsen van alle merken. Ook voor onderhoud, taxatie en reparatie staan wij voor alle merken klaar!
* Huur bij ons een Motor
* Wij kopen uw gebruikte Motor
* Haal & Breng service
* Onze schadeservice
* Winterstalling
* Handige links
| Ede, Gelderland |
| 0318-610081 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken