Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  FAT BOY SCREAMIN EAGLE CVO FLSTFSE - 2005

31710 Km
CVO
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
harley-davidson - fat-boy-screamin-eagle-cvo-flstfse
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf

De crew van Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO) heeft in 2004 de FLSTFSE Screamin' Eagle Fat Boy in beperkte oplage voorzien van ruige prestaties en een urban custom uitstraling. De Screamin' Eagle Fat Boy is gebaseerd op de Harley-Davidson FLSTFI Fat Boy en beschikt over een Screamin' Eagle 103 Stroker Twin Cam-motor, afgesteld om 30 Nm koppel extra te leveren.
Het Harley-Davidson CVO-programma maakt Custom motoren in kleine volumes, geproduceerd door een speciaal technisch team in een apart deel van de Harley-Davidson-fabrieken in York, Pennsylvania, en Kansas City, Missouri.
Ongeveer 3.400 exemplaren van de 2005 Screamin' Eagle Fat Boy wordt geproduceerd in de York Vehicle Operations-fabriek.
De Screamin' Eagle 103 Stroker Twin Cam heeft een cilinderinhoud van 103 ci (1690cc) tot 2005 de grootste V-Twin die Harley leverde In de Screamin' Eagle Fat Boy vervangt hij de standaard Twin Cam 88B-motor, maar behoudt hij de nauwkeurige gasrespons met brandstofinjectie van die motor. De met de hand gebouwde motor is gemaakt met behulp van Screamin' Eagle-cilinders met grote boring en een nieuw vliegwielsamenstel, zuiger en balansas die samen de boring en slag vergroten van 3,75 x 4,00 inch naar 3,87 x 4,37 inch. Voorzien van Stage 1 luchtfilterset en een heavy-duty starter een traanvormig verchroomd luchtfilterdeksel over een . De uitlaat wordt door nieuwe, neerwaartse dempers met verchroomde hitteschilden geleid en een robuuste koppeling wordt hydraulisch bediend. De Screamin' Eagle Fat Boy wordt aangeboden in drie tweekleurige kleurencombinaties op de tank en spatborden: Platinum Mist en Slate, Candy Cobalt en Starlight Black, en Electric Cherry en Vivid Black. Een metalen geslepen afwerking accentueert alle kleurencombinaties. Dit is de eerste Harley-Davidson-motorfiets met dit radicale custom-element. Het frame, de frame-inzetstukken en de achterbrug zijn qua kleur afgestemd op de carrosserielak. Ook op een verlaagde achtervering knuffelt deze Fat Boy de boulevard. 

Een belangrijk stijlkenmerk is een nieuwe stalen pan-stijl stoel met een decoratieve chromen passagiersstoel. Een passagierszadel wordt als accessoire aangeboden via Harley-Davidson Original Motor Accessories. Een nieuwe accessoirecollectie debuteert op de Screamin' Eagle Fat Boy en omvat spiegels, veerpootafdekkingen, achterrempedaal, treeplankinzetstukken, schakelhendel, schakelstangen en derby-afdekking. Een 1,25-inch stuur met interne bedrading is op nieuwe stuurverhogers gemonteerd en de stuurklem bevat een houder voor een toerenteller in sleepstijl. Een verchroomde voorkant, asmoerdoppen, verchroomde Softail voorspoiler, verchroomde kentekenplaat en verchroomde onderste riembeschermer behoren tot de vele verchroomde en op maat gemaakte componenten afkomstig van originele Harley-Davidson motoronderdelen en originele motoraccessoires om de Screamin' Eagle Fat Boy compleet te maken. . Een Harley-Davidson alarmsysteem met sirene en een speciale CVO sleutel en CVO opberghoes zijn standaard bij deze custom motorfiets.

  • INRUIL IS MOGELIJK
    Stuur graag duidelijke foto's met wat informatie van het moois wat je hebt. Zodat wij je een prijsindicatie kunnen geven.
    info@axelsbikeshop.nl

  • Wij zijn geopend van Dinsdag t/m Zaterdag.
    Dinsdag t/m Vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
    Zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

    Het kan dus zijn als u reageert op Zondag of Maandag dat wij pas reageren op Dinsdag. Bedankt voor u begrip.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Axels Bike Shop
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2024 Motoroccasion