Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Nieuw! Inclusief 24 maanden fabrieksgarantie.
De getoonde prijs is inclusief aflever- en alle andere bijkomende kosten.
Al meer dan dertig jaar is Moto Rotterdam het juiste adres voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Zowel voor aankoop als voor onderhoud van motoren en scooters. Wij zijn te vinden aan de Strickledeweg 110 in Rotterdam.
Officieel dealer van Ducati, Honda, Kawasaki en Royal Enfield.
Voor meer motoren zie onze website www.motorotterdam.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Desmosedici Stradale 90 V4, naar achteren draaiende krukas, 4 desmodromatisch bediende kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 81|53.5 |
Cilinder inhoud | 1103 |
Comp. verhouding | 14.0:1 |
Kleppen | 16 |
Brandstof toevoer | Electronisch brandstofinjectiesysteem. Twee injectors per cillinder. Volledig ride-by-wire. Elliptische gasklephuizen met airodynamische kleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 208|153|13000 |
Max. koppel | 123|9500 |
Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met DQS |
Verhouding | 38/14 |
Overbrenging | Ketting, 15/42 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16,5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Gesmeed aluminium frame |
Vering voor | Volledig instelbare Showa BPF voorvork met TiN behandeling |
Vering achter | Volledig verstelbare Ohlins TTX36 unit. Elektronische compressie en rebound demping afstelling met Ohlins Smart EC 2.0. Aluminium enkelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Remmen achter | 245mm Schijf, 2-zuiger remklauw met Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Rosso 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Rosso 200/60 ZR17 |
Wielbasis | 1488 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 845 |
Drooggewicht | 180 |
Leverbare kleuren | Grey Nero en Ducati Red. |
Beschrijving | Push Forward
De Streetfighter V4 was onmiddellijk een succes en zette nieuwe prestatiemaatstaven in het segment van de naked supersport. Universeel gewaardeerd om zijn agressieve en minimalistische esthetiek, gekenmerkt door een voorzijde geďnspireerd op de Joker uit de stripverhalen, veroverde de Streetfighter V4 onmiddellijk de harten van liefhebbers.
De natuurlijke evolutie van de familie is een motorfiets die de concepten van de "Fight Formula" nog verder duwt, met als belangrijkste elementen de Panigale V4 ontdaan van de kuip, hoog en breed stuur, 178 kg gewicht, 208 pk Desmosedici Stradale motor, biplane vleugels en de nieuwste generatie elektronica. |
| Dealerschappen: DUCATI, KAWASAKI, ROYAL ENFIELD, VESPA |
De veelzijdige motorzaak
Al sinds 1985 is Moto Rotterdam een spil in de Nederlandse motorwereld. Al op jonge leeftijd begon de oprichter de motorzaak en groeide uit tot een begrip in de regio. Tot voor kort heette de motorzaak Motoport, inmiddels is de naam omgedoopt tot Moto Rotterdam.
Kawasaki dealer & kwaliteitsoccasions
In Rotterdam proeft u een duidelijke passie voor het bekende groene motormerk Kawasaki. Al meer dan tien jaar vinden motorrijders hun nieuwe Kawasaki in de showroom op het industrieterrein Spaanse Polder. Kawasaki staat bekend om zijn veelzijdige modellen aanbod: van de extreme supercharged H2R tot de veelzijdige Versys maken het merk aantrekkelijk voor bijna ieder type motorrijder.
Met een aanbod van meer dan vijftig kwaliteitsoccasions van verschillende motormerken is de kans dat uw droommotor in de motorzaak te vinden is groot. Door het officiele Kawasaki dealerschap worden er veel motoren ingeruild en dragen bij aan een extra groot en divers assortiment occasions.
| Rotterdam, Zuid-Holland |
| 010-4625556 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken