Nieuwsbrief:

DUCATI  PANIGALE V2 - 2025

Bouwjaar:
2025
Kleur:
Rood
Vermogen:
88 kW
Teller:
Nieuw
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
ducati - panigale-v2
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Panigale V2
De Ducati Panigale V2 markeert een historische overgang in de geschiedenis van de tweecilinder sportmotoren van Borgo Panigale, omdat hij voor het eerst vanaf een blanco vel papier is ontworpen en niet simpelweg een blok met een kleinere cilinderinhoud heeft genomen. Het is een motorfiets die de traditie van iconische modellen als de 748, de 848 en de 959 voortzet, waarvan hij het sportieve gevoel behoudt, maar een gemakkelijk te berijden karakter en plezier op de weg toevoegt.

De nieuwe tweecilinder Panigale is een volledig opnieuw ontworpen motorfiets, die mede dankzij het nieuwe Ducati 90° V2 blok en het monocoque frame (met een gewicht van slechts 4 kg) de lichtste Panigale ooit wordt: hij weegt namelijk 15 kg minder dan het vorige model in de V2 S versie.

Lichtgewicht, intuïtiviteit, minder fysieke en psychologische inspanning, een royale vermogenscurve bij lage toerentallen met een sportieve verlenging bij hoge toerentallen, een stijl en technische uitrusting die een echte Ducati waardig is: dit zijn de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Panigale V2.

Geinspireerd op de Ducati Panigale V4
Het ontwerp van de Panigale V2 is geïnspireerd op dat van de Panigale V4 en definieert een sportmotor met een vastberaden maar elegant karakter, met de typische strakke en zuivere lijnen van Ducati toegepast op de nette en verfijnde oppervlakken van de kuip. Aan de binnenzijde van de kuip zorgt een passief ventilatiesysteem ervoor dat frisse lucht naar de rijder wordt geleid en dat de warme lucht van de radiateur wordt afgevoerd. Dit zorgt voor meer thermisch comfort, wat essentieel is om optimaal van de motor te kunnen genieten tijdens het rijden op de weg.

De voorkant wordt gekenmerkt door een duidelijke verwijzing naar de Panigale V4. De Full-LED koplamp met dubbele dagrijverlichting zorgt voor dezelfde assertieve en doortastende “look” en wordt omlijst door gelakte oppervlakken op het onderste gedeelte, een van de nieuwe stijlkenmerken van de Panigale familie. Het ontwerp van de tank, bestudeerd in termen van afmetingen en oppervlakken om de rijder te ondersteunen bij sportief rijden, herinnert ook aan dat van de Panigale V4, aangepast aan de nieuwe mechanische basis en de andere ergonomische driehoek. Deze laatste is gedefinieerd met als doel de belasting op de polsen te verminderen en tegelijkertijd een uitstekend gevoel aan de voorkant te behouden in de bochten.

De achterkant heeft ook een styling update gekregen die is geïnspireerd op de Panigale V4 en gaat naadloos over in de tank, waardoor een monolithisch effect ontstaat dat duidelijk is geïnspireerd op de 916. Het full-LED achterlicht is verdeeld in twee delen, geheel in lijn met de traditie van Ducati sportmotoren. De uitlaat, die eindigt met twee dempers onder het zadel, grijpt terug op de racetraditie van de Panigale en onderstreept de sportieve ziel van de motorfiets.

Het ontwerp van de nieuwe gespaakte velgen met een “Y”-profiel is een moderne herinterpretatie van de iconische drie-spaaks look van Marchesini. De zwarte kleur zorgt voor een contrasterend effect met de volledig Ducati Red kleurstelling.

Sportieve prestaties op het circuit en puur rijplezier op de weg
Tijdens de ontwikkelingstests op het circuit heeft de nieuwe Panigale V2 prestaties geleverd die overeenkomen met die van het vorige model. Dit is allemaal te danken aan de gewichtsvermindering van 15 kg, een licht en modern chassis, nieuwe ergonomie, een motorblok met veel koppel en een rijgemak dat onbekend is bij de vorige V2. Op de nieuwe Panigale V2 voelt de rijder zich vanaf de eerste bocht op zijn gemak en dankzij de verminderde fysieke inspanning die nodig is om te rijden, kan hij gemakkelijker de limiet bereiken en deze gedurende de hele sessie vasthouden.

Op de weg bewijst de nieuwe Panigale V2 echter de gemakkelijkste en meest plezierige Ducati sportmotor ooit te zijn. Dankzij een rijpositie die minder belastend is aan de voorkant, het rijgemak en het thermische comfort waardoor optimaal genoten kan worden van de motor. Bovendien is de nieuwe Ducati V2 motor perfect in staat om te zorgen voor geweldige emoties tussen de ene bocht en de andere, waardoor de Panigale V2 een echt plezierige motor is.

Wil je meer weten over deze motor of een proefrit inplannen? Neem dan contact met ons op.

Ducati Amsterdam
Jarmuiden 10
1046 AD Amsterdam
020-6826493

verkoop@ducatiamsterdam.nl
www.ducatiamsterdam.nl

Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag 10:00 – 18:00 uur
Zaterdag 10:00 – 17:00 uur
Zondag en maandag gesloten

Meer informatie over Ducati Amsterdam:
Ducati Amsterdam is een dealer met veel nieuwe en gebruikte Ducati’s, het grootste assortiment Ducati kleding, merchandising en een ruime keuze in accessoires en onderdelen. Ieder jaar maken wij de mooiste Ducati Amsterdam Specials en organiseren wij de leukste en gezelligste evenementen. Meer weten hierover? Kijk op onze website of volg ons via onze socials.

Ducati Approved Occasions:
Ducati Approved motorfietsen zijn dé norm in occasions van ons legendarische Italiaanse motormerk. Alleen Ducati’s die jonger zijn dan 7 jaar en een kilometerstand van minder dan 70.000 km kunnen het Ducati Approved keurmerk krijgen (12 maanden garantie). Op de Ducati Approved motoren kun je bij ons de eerste 10 dagen een allrisk verzekering krijgen.

Werkplaats:
Ducati Amsterdam beschikt over een goed uitgeruste Ducati werkplaats, vakkundige monteurs met jaren lange ervaring om jouw Ducati in topconditie te houden. Of het nu om een jaarbeurt, een onderhoudsbeurt (desmoservice) of revisie van het motorblok gaat, je bent bij ons aan het juiste adres. Onze monteurs gaan één keer per jaar naar de Ducati fabriek in Bologna voor een cursus en volgen het gehele jaar door online Ducati cursussen.
 




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Ducati Amsterdam
Jarmuiden 10
Amsterdam
Plan de route
020-6826493
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes. De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur. De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S. Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen. Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
© 2000 - 2025 Motoroccasion