Nieuwsbrief:

DUCATI  916 - 1995

Garantie: Ja
46337 Km
Rood
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

| Ophalen in Sneek of Driebergen | Inruil & levering mogelijk |

Te koop aangeboden door MotorJager:  Ducati 916 biposto uit 1995 met 46.337km.

Een ware klassieker met prestaties en uitstraling die tot op de dag van vandaag indruk maken. Zowel optisch als motorisch is deze 916 in keurige staat, de enige goede kleurstelling en voorzien van de perfecte uitlaat voor een Ducati.


In 2004 is deze prachtige motor vanuit onze Duitse buren naar Nederland geïmporteerd. De onderhoudshistorie is bekend, zowel voor als na de import.

Voorzien van:
- Carbon Termignoni-uitlaten
- Hugger/kettingkast van carbon
- Spiegels in kleur 
- Alle sleutels 

Bij 46.337km heeft de motor groot onderhoud gehad, op een paar keer starten na (en ik moest even een paar honderd meter rijden) heeft hij nog geen volledige km gereden. 
- Distributieriemen vervangen 
- Motorolie + filter vervangen
- Rem & koppelingsvloeistof vervangen 
- Remblokken achter vervangen

De motor is voor de foto’s niet gepoetst, zo binnengekomen. Dat laat zien hoe er met de motor is omgegaan. De nette staat, onderhoudshistorie en uitlaten maken deze icoon een waardevaste investering indien je hem net zo netjes houdt.

Rijklaar meeneemprijs: €10.916,-

Welkom bij MotorJager, de motorzaak die jaagt naar de perfecte motor voor jou!
- Motoren voor elk budget
- Aandacht voor detail
- Aflevering aan huis
- Advies op maat
- Transparantie 
Kwaliteit is geen toeval!






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
MotorJager Sneek & Driebergen
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion