Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Ducati 916 Superbike Biposto
Bouwjaar: 1998
Kilometerstand: 17.696
Uniek mooie Ducati 916 ! Nederlandse motorfiets en gehele historie bekend.
Geheel origineel en compleet
KOMT U VOOR EEN MOTORFIETS KIJKEN, BEL DAN ALTIJD VOORDAT U AANKOMT.
Inruil van uw huidige motor is mogelijk.
Financiering via NUMotorrijden.nl is mogelijk.
Bezichtiging op afspraak
Met vriendelijke groet,
Beekman Motoren Twello
Volg ons op Facebook Beekman Motoren Facebook
Volg ons op Instragram Beekman Motoren Instragram
Bel altijd even voordat je langs komt, dit om teleurstelling te voorkomen.
Openingstijden:
Maandag 09:00 - 17:30
Dinsdag 09:00 - 17:30
Woensdag 09:00 - 17:30
Donderdag 09:00 - 17:30
Vrijdag 09:00 - 17:30
Zaterdag 09:00 - 16:00
Zondag Gesloten
www.beekmanmotoren.nl
info@beekmanmotoren.nl
+316 23 414 857
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoeld, viertakt, 90 graden V-Twin, DOHC, desmodromische 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 94|66 |
Cilinder inhoud | 916 |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | EFI |
Ontsteking | |
Vermogen | |109|9.000 |
Max. koppel | 66|7.000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen Trellis frame |
Vering voor | 43mm Showa instelbare upside-down voorvork |
Vering achter | instelbare monoshock met progressieve koppeling |
Remmen voor | 2x 320mm schijven, 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | 220mm schijf, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/50 ZR17 |
Wielbasis | 1.410 |
Lengte | 2.096 |
Breedte | 691 |
Hoogte | |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 198 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Over ons
Beekman Motoren is opricht in 2020 door Casper Beekman en Leon In 't Veld. Samen tellen wij voor meer dan 25 jaar ervaring in de motorbranche. Door onze vele werkervaringen bij universele motorzaken en dealers draaien wij onze handen niet snel ergens voor om. Je kunt bij ons terecht voor onderhoud en reparatie aan vrijwel alle merken motorfietsen.
Onze locatie aan de Vermeersweg 59 in Twello betreft een kleinschalige werkplaats met professionele uitrusting. Je kunt bij ons terecht voor vrijwel alle reparaties aan jouw motorfiets.
Tevens kun je bij ons ook terecht voor het kopen of verkopen van motoren. Door middel van onze officiële RDW erkenning kunnen wij gemakkelijk voertuigen vrijwaren en tenaamstellen op locatie. Bekijk het actuele aanbod gebruikte motoren op onze website.
Ook kunt bij ons terecht voor nieuwe banden. Bij aanschaf van een set banden is de montage gratis.Kom gerust langs voor een bezichtiging en een bakje koffie.
Bel altijd even voordat je langs komt.
| Twello, Overijssel |
| 06-23414857 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken