Nieuwsbrief:

BMW  R 80 ST - 1984

Garantie: Nee
51858 Km
Grijs
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
bmw - r-80-st
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Dit is de straatversie van de beroemde R80 G/S.

De BMW R80ST is een zeer zeldzame verschijning waarvan er tussen 1982 en 1984 minder dan 6000 van zijn gemaakt. De motor is daardoor een van de zeldzaamste BMW modellen. Ook wordt hij door motorbladen beschreven als een van de  best sturende BMW’s ooit gemaakt.

Je kan hem origineel in de ST uitvoering laten, of als je wilt kan je hem heel gemakelijk ombouwen naar de nu bijna onbetaalbare R80G/S
Deze is 100% origineel met duitse papieren.
 
  • Inruil van motor, scooter of brommer bespreekbaar.
  • De genoemde prijzen zijn all-in (inclusief afleverkosten, kentekenkosten, kosten rijklaar maken, etc.)
  • Een proefrit is mogelijk. Bel ons voor de mogelijkheden: 0113 320014.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorini
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Suicide clutch" betekent: Voetkoppeling, met de linkervoet bediend, uitgevoerd op met name Amerikaanse motorfietsen als Indian, Harley-Davidson, Henderson, Ace en Exelcior. De term raakte in zwang toen in de jaren veertig handkoppeling wereldwijd de standaard werd voor moderne motorfietsen. Toen aan het einde van de jaren zestig in de VS een zelfbouwrage losbarstte, waarbij als basis werd uitgegaan van een zware Harley-Davidson of Indian, kozen veel chopper-bouwers en customizers voor handkoppeling en footshift. Een bepaalde subtrend, veroorzaakt door de film Easy Rider, was het handhaven van het voetkoppelingspedaal - teruggebracht tot een vaak onergonomisch pedaaltje dat achteroverliggend op de chopper nauwelijks nog met de voet te bedienen was. Zo wilde het nog wel eens gebeuren dat stilstaand met ingeschakelde versnelling en ingetrapt voetkoppelingspedaal door de trillingen van het stationair stampende motorblok het pedaal vanzelf terugklapte naar de gekoppelde positie. De motor kon zo zichzelf als een raket lanceren op het moment dat bijvoorbeeld bij een kruispunt werd gewacht op een aanstormende Greyhoundbus, waardoor motorfiets met berijder onder de voorbij walsende Greyhound belandde. Een dergelijk fataal incident wekte voor omstanders en zeker voor de chauffeur van de Greyhoundbus de indruk dat een motorrijder moedwillig een einde aan zijn leven had willen maken. De werkelijke oorzaak moge nu bekend zijn. zie Jockey shift.
© 2000 - 2024 Motoroccasion