Nieuwsbrief:

BMW  R 1300 GS TRAMUNTANA - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
AURELIUSGREEN METALLIC
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
bmw - r-1300-gs-tramuntana
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Algemene informatie
Nieuw: Ja
Modelreeks: nov. 2023 - 2024
Modelcode: KA1
Referentienummer: 7976437
Typenummer: 0M21

Technische informatie
Koppel: 149 Nm
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 19 liter
Topsnelheid: 200 km/u

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,8 l/100km (1 op 20,8)

Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Opties en Accessoires:
Anti Blokkeer Systeem, Anti diefstal alarm (0603), Anti doorSlip Regeling, Bandenspanningscontrolesysteem, Centrale vergrendeling (0417), Comfort buddyseat (077C), Connected services, Cruise control, Dynamic pakket (0235), Dynamic Suspension Adjustement (DSA) (020B), Electrisch verstelbaar windscherm (0559), Elektronisch Stabiliteits Programma, Fabrieksgarantie, Handkappen uitbreiding (058A), Handvatverwarming, Hill hold functie, Innovations package (023B), Intelligent Emergency Call (eCall) (06AC), Keyless start, Kleur wit, Kofferdragers links & rechts (0681), Koplampen adaptief, Koplamp Pro (0219), Kruisspaakwielen II (077K), LED-verstraler (0562), LED achterlichten, LED dagrijverlichting, LED koplampen, Matrix led koplampen, Middenstandaard (0636), Navigatie voorbereiding (0272), Option 719 (079X), Option 719 stijlvariant Shadow (079H), Passagiers kit (0413), Rij Assistant (05AS), Rijmodi Pro (0224), Schakelassistent Pro (0222), smartphone integratie, Sports Brake (02NA), Teleservices (06AE), Touring pakket (0233), Verchroomde uitlaatbochten (0340), Verwarmbare buddyseat (0518), Voertuiginformatie Nederlands (0386), Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Oostland Motorrad B.V.
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2024 Motoroccasion