Nieuwsbrief:

BMW  R 1300 GS ADVENTURE - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
BLACK STORM METALLIC (ZWART METALLIC)
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
bmw - r-1300-gs-adventure
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Nieuw: Ja
Modelcode: KA2
Typenummer: 0M31
Opties en Accessoires:
BMW windgeleiders smoke, BMW windscherm smoke, BOS Desertfox BC einddemper, BOS Metalworks crashbars BC, BOS Metalworks onderplaat BC, Van Harten Special Edition, Van Harten | CUSTOM coatwerk, Van Harten | CUSTOM spuitwerk, Adaptieve rijhoogte hulp (020D), Aluminium tank 1 (017A), Anti diefstal alarm (0603), Comfort buddyseat (077C), Comfort passenger seat (077F), Content Triple Black (09T1), Dynamic pakket (0235), Electrisch verstelbaar windscherm (0559), Fabrieksgarantie, Geautomatiseerde Schakelassistent (022A), Gesmede enduro velgen (014A), Hoog stuur (0611), Innovations package (023B), Intelligent Emergency Call (eCall) (06AC), Kofferdragers links & rechts (0680), Koplamp Pro (0219), Middenstandaard (0636), Navigatie voorbereiding (0272), Rij Assistant (05AS), Rijmodi Pro (0224), Sports Brake (02NA), Stijlvariant Triple Black (0458), Teleservices (06AE), Topkofferdrager (0690), Touring pakket (0233), Verchroomde uitlaatbochten (0340), Voertuiginformatie Nederlands (0386), Waarschuwing voor botsen achterop (05AR)




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Van Harten Amersfoort
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion