Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Referentienummer: 3565
BMW R 1250 R Triple Black ABS-ASC-ESA in absolute nieuwstaat. Afkomstig van eerste eigenaar, BTW motor dus eventueel ook zakleijk te rijden.
Zeer compleet uitgerust:
- Zijkoffers
- Acrapovic uitlaatdemper
- Touring Pakket
- Dynamic Pakket
- Comfort pakket
- ABS en ASC
- Dynamic ESA
- TPMS (bandenspanning controlesysteem)
- Zijkoffers
- Cruise control
- Schakelassistent pro
- Handvatverwarming
- Zadelverwarming
- LED verlichting
- TFT Scherm
- Keyless ride
- SOS mode
- Middenbok
- Verstelbaar smoke windscherm
- Interesse in deze motorfiets ? Neem contact met ons op via 0497-555404 of stuur een email naar: info@vangervenmotoren.nl
Maandag: 9:00 - 18:00
Dinsdag: 9:00 - 18:00
Woensdag:9:00 - 12:00
Donderdag: 9:00 - 18:00
Vrijdag: 9:00 - 18:00
Zaterdag:9:00 - 16:00
Zondag:Gesloten
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.253 |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 136|100|7250 |
Max. koppel | 143|6250 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning (hydraulisch) en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.527 |
Lengte | 2,202 |
Breedte | 925 |
Hoogte | 1,250 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | n.n.b |
Leverbare kleuren | Black storm metallic,Austin Yellow metallic matt ,Imperial blue,Stardust metallic |
Beschrijving | Elke rit wordt bepaald door twee factoren: tijd en weg. Met de nieuwe BMW R 1250 RS kun je tijdens elke rit meer weg afleggen. Het fijne koppel van 143 Nm en de 100 kW (136 pk) van de nieuwe boxermotor brengen je nog sneller op dreef. De innovatieve BMW ShiftCam-technologie biedt je over de hele toerenbereik meer koppel en een indrukwekkende flexibiliteit. Zo trek je in elke situatie een fantastische sprint over het asfalt. De nieuw vormgegeven voorkant geeft met de volledige LED-koplampen een frisse, sportieve look en kan aerodynamisch wel wat tegenwind hebben. Zo kun je je niet alleen snel maar ook comfortabel verplaatsen. Een ding is zeker: hoeveel weg je ook binnen welke tijd achter je laat: met de R 1250 RS stijgt met elke afgelegde kilometer je rijplezier. |
| Dealerschappen: HUSQVARNA, KTM, SUZUKI, MV AGUSTA |
Van Gerven Motoren
* Bezorging in Nederland en Belgie
* Levering binnen 3 werkdagen
* Uitstekende service
* Ruilen of geld terug mogelijk
* Veilig betalen
 | Bergeyk, Noord-Brabant |
 | 0497-555404 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken