Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2009
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting/ digitaal |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 100 pk / 74 kW bij 7000 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 5500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 190 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 200 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem (Ø 305 mm) zwevend gemonteerd, vaste EVO 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Schijfrem (Ø 265 mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 935 mm |
Hoogte | 1450 mm |
Zithoogte | 850/870 mm |
Drooggewicht | 203 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De nieuwe BMW R 1200 GS is een buitengewone machine. Unstoppable, omdat zij geen grenzen kent. Gebouwd om elke weg en elk terrein de baas te zijn. Voor reizen tot ver achter de horizon. Met een enorme gedrevenheid, tot uiting gebracht in een markanter design. En voor het eerst leverbaar met de fascinerende optie Enduro ESA.



De nieuwe BMW R 1200 GS is een van de weinige dingen waarop u onder de meest avontuurlijke omstandigheden volledig kunt vertrouwen.



Soevereiner. Met een kracht die ... |
Ons bedrijf is ontstaan uit passie voor motoren en techniek.
Dateert uit 1995 en begonnen aan de Molenstraat in Fijnaart in een winkelpand waar vroeger een kapperszaak/tabakszaak was gevestigd met een ruimte als showroom waar we ongeveer 15 motoren in kwijt konden.
Ik zelf werkte toen nog als monteur bij een universeel autobedrijf in Fijnaart, maar was al snel vele avonden aan het sleutelen aan de motoren.
Een paar jaar later ben ik een samenwerking aan gegaan met mijn toenmalige compagnon. In 2004 zijn we verhuisd naar de huidige locatie aan de Patrijsstraat 2a waarna we in 2005 alleen zijn doorgegaan met het bedrijf omdat mijn compagnon toen andere interesses kreeg, de samenwerking is altijd goed verlopen.
 |
Streetbikes |
|
Patrijsstraat 2-A
Fijnaart
Plan de route
|
 |
0168-463883
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken