Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Één van de weinige GS’en uit dit bouwjaar die je tegenkomt met spaakvelgen! Betreft een mooie BMW R 1200 GS uit 2006 met ‘slechts’ 72.000 kilometer op de teller. Deze geliefde boxermotor gaat nog heel wat kilometers mee en is dus klaar voor de volgende avonturistische eigenaar.
De motor is voorzien van een 3-delig kofferset van BMW. De variokoffers zijn makkelijk afneembaar en uitschuifbaar om extra ruimte te creëren. De topkoffer is voorzien van een rugsteun voor nog meer comfort als er iemand achterop wilt.
Betreft een goed onderhouden motor die goed op de banden staan en voorzien is van leuke extra’s:
- ABS
- Alarmsysteem
- BMW zijkoffers
- BMW topkoffer incl. rugsteun
- Spaakvelgen
- Handvatverwaring
- Handkappen
- SW-Motech tankring
- Hepco&Becker valbeugels
- Garmin Zumo navigatie (krijg je erbij)
De motor is op afspraak te bezichtigen bij FH Motoren maar wordt in consignatie verkocht.
Inruil bespreekbaar.
*De aftermarket verstralers op de motor zijn momenteel niet werkend/ aangesloten. Deze kunnen verwijderd worden voor aflevering.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 100|74|7.000 |
Max. koppel | 115|5.500 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | nee |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 190 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 200 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem (Ø 305 mm) zwevend gemonteerd, vaste EVO 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2.210 |
Breedte | 915 |
Hoogte | 1.430 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | 225 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Wijzigingen tov de R 1150 GS zijn oa het nieuwe BMS-K Motormanagement, het Single-Wire-System en het compacte dashboard. Leverbare kleuren oceaan blau, fel rood en geel. Zwarte of grijze buddy seat. |
FH-Motoren is gespecialiseerd op het gebied van wegracemotoren, wegmotoren, onderdelen en banden.
Door meer als 25 jaar ervaring in de wegrace kunnen wij u voorzien van een goed stukje advies en een uitstekende service op en om het circuit.
In nauwe samenwerking met HK Suspension bent u bij ons aan het juiste adres voor wat betreft het afstellen van uw vering. Voor onderhoud en of ombouwen van uw motorfiets kunt u terecht in onze werkplaats.
Tevens zijn wij gespecialiseerd in het ombouwen van uw wegrace motor voor zowel de beginnende als ervaren circuitrijder.
FH-Motoren kan voor de motorrijder een totaal pakket verzorgen, dat wil zeggen van afstellen en modificeren van de standaard veringscomponenten tot aan het leveren van nieuwe hoogwaardige vervangingscomponenten.
Zo kan de motorrijder bij FH-Motoren terecht voor service, support, individuele aanpassingen en veiligheid voor alle takken van de motorsport.
FH-Motoren zal regelmatig te vinden zijn op de circuits, zowel tijdens de CRT dagen als de ONK wedstrijden. Daar kan overgegaan worden tot de fijnafstelling en in het uiterste geval tot reparatie.
Wij zijn van maandag tm zondag bereikbaar via telefoonnummer +31 06 10844933
Natuurlijk kunt u ook uw vraag en of bestelling via de email fhmotoren@gmail.com stellen.
| Emmeloord, Flevoland |
| 06-10844933 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken