|
Motor | Lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 1 nokkenas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling en dubbele ontsteking |
Vermogen | 113|83|7500 |
Max. koppel | 115|6000 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | stalen vakwerkframe |
Vering voor | upside-down telescoopvork. Veeruitslag 160 mm |
Vering achter | eenzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever. Veeruitslag 160 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende dubbelzuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1616 |
Lengte | 2350 |
Breedte | 922 |
Hoogte | 1050 |
Zithoogte | 890 |
Drooggewicht | 179 |
Leverbare kleuren | weiss metallic/ magnesium metallic |
Beschrijving | Wat er gebeurt als de ingenieurs van BMW Motorrad een vrije opdracht krijgen en gewoon gas mogen geven? Dan ontstaat een beest van een machine. Eén die in de bocht alle andere machines de baas is. 110 barre boxer pk’s en een massief koppel vanuit de onderste toerentalregionen. Met een voor de competitie ontwikkeld, extreem torsiestijf buizenframe. En een eigen gewicht van slechts 178 kilo - geen gram teveel. Het resultaat: de HP2 Megamoto. Zonder compromissen - de dynamiek straalt er vanaf.
|