|
Motor | vloeistof gekoelde 2-cilinder 4-takt |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met dubbele ontsteking |
Vermogen | 87|64|8000 |
Max. koppel | 86|6000 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | rondlopende O-ringketting met schokdemping in de achterwielnaaf |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter 43 mm. Veeruitslag 125 mm. |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 125 mm. |
Remmen voor | Zwevende dubbele schijven 320 mm diameter |
Remmen achter | vaste enkele remschijf 265 mm diameter |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2145 |
Breedte | 905 |
Hoogte | 1160 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 177 (rijklaargewicht 199) |
Leverbare kleuren | Lightwhite Uni/Lupinblau Metallic/ Racingred Uni, Racingred Uni, Blackstorm Metallic |
Beschrijving | Dit is onbetwist de meest markante roadstergeneratie sinds de BMW K 1300 R. Dat komt ongetwijfeld door zijn natuurlijk overwicht vanaf de eerste meters en zijn perfecte combinatie van puur rijplezier met geschiktheid voor dagelijks gebruik.
De model-update van de BMW F 800 R verleent deze roadster nieuwe aantrekkingskracht. De 800 cc tweecilinder heeft daarvoor ruim voldoende krachtreserves. En het masculine design en de minimalistische lijnen zorgen samen voor een krachtige, puristische uitstraling. De nieuwe, brede zijpanelen van de radiator, de witte knipperlichten en het in de kleur gespoten voorspatbord maken de roadster tot een machine waar iedereen graag op wil rijden. Het nieuwe windscherm sport - eveneens in de lakkleur - onderstreept de puristische looks.
De vertrouwde, ongekend zuinige, staande twin zorgt voor onnavolgbaar rijplezier. Een koppel van 86 Nm en een vermogen van maar liefst 87 pk zijn waarden waar in deze klasse niemand omheen kan. Vooral omdat de kracht in een absoluut lineair stijgend toerengebied beschikbaar is - dat betekent de hele rit ongekend rijplezier. En dat is een unieke eigenschap van de BMW F 800 R die ervaren motorrijders net zo waarderen als opstappers.
Zijn gewicht van slechts 177 kilo en de combinatie van perfecte ergonomie, harmonieuze proporties en moeiteloze handling maken de nieuwe BMW F 800 R tot een compromisloze machine. En wie wil daar nu niet graag op rijden?
|