Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Italiaans design met een rauwe V-twin-beet!
Motor Outlet Deventer – scherpe prijzen, geen poespas
Onze naam zegt het al: bij Motor Outlet koop je motoren tegen échte handelsprijzen. Geen inruil, geen garantie, gewoon zo mee voor een scherpe prijs. En wist je dat je bij ons ook terechtkunt voor motorkleding tegen de allerlaagste prijzen? Kom langs en sla je slag!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Aprilia Vtwin. Viertakt in lengterichting geplaatste 90° VTwin. Watergekoeld |
Boring x slag | 92 mm x 92 mm |
Cilinder inhoud | 749.9 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Digitaal electronische injection |
Ontsteking | Digitaal, twee bougies per cilinder |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 80.9 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Meervoudige-plaat in olie bad, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 36/14 (2.57) |
Overbrenging | ketting, Transmissie verhouding: 16/44 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Modulair stalen trellis frame verbonden met hoogwaardige bouten aan cast aluminium zijdelen. |
Vering voor | 43 mm upside-down vork, veerweg 120 mm |
Vering achter | Aluminium alloy swingarm met verstevigde truss, Hydraulische schokdemper verstelbare preload en rebound demping, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele roestvrij stalen zwevende schijven (Ø 320 mm ) met vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen, Staal omvlochten remleidingen |
Remmen achter | Roestvrij stalen schijf (Æ 245 mm) met enkele zuiger remklauw, Staal omvlochten remleiding |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1440 mm |
Lengte | 2265 mm |
Breedte | 800 mm |
Hoogte | 1135 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 189 kg |
Leverbare kleuren | Fever Silver, Couture Blue, Competition Black, Cult White, Code Orange |
Beschrijving | Shiver 750, je moet ‘m rijden

Een prachtige, gloednieuwe naked bike heeft zijn debuut gemaakt in de grote Aprilia wereld. De SL 750 SHIVER is wendbaar, krachtig, verfijnd en barst van de technische snufjes. Deze motorfiets is verbeterd op het gebied van prestaties en design en is speciaal bedoeld voor rijders die zich van de rest willen onderscheiden met de sportieve, Italiaanse look. SL 750 SHIVER: ontdek de nieuwe betekenis van rijbeleving. |
 |
Motor Outlet Deventer |
|
Deventerweg 6
Bathmen
Plan de route
|
 |
06-38357616
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken