Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige Caponord
- ABS
- Traction Control
- Boekjes & Onderhoudshistorie
- Rijmoduus
- Handvastverwarming
- Cruise Control
- Gear Indicator
- Flyscreen
- Kleine Knipperlichten
- Sportdemper Arrow
- TomTom
- Zij koffer set
- Elektrischevering
- Middenbok
- Valprotectie
- Spotlights
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | v-twin met 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 1.197 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 128|93.4|8.500 |
Max. koppel | 116|6.500 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Modulair buisvormig stalen frame bevestigd aan aluminium zijplaten. Afneembaar stalen achterste subframe. |
Vering voor | 43 mm upside-down volledig verstelbaar |
Vering achter | Alluminium swingarmmet monoshock |
Remmen voor | 320 mm monoblock 4 cilinders en ABS |
Remmen achter | 240 mm ABS en tractioncontrol |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 180.55.17 |
Wielbasis | 1.565 |
Lengte | 2.248 |
Breedte | 925 |
Hoogte | 1.205 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Caponord 1200
ACCESSIBLE TECHNOLOGY
Aprilia has revolutionised the road enduro segment by introducing a bike that is just as perfect for daily commuting as it is for having fun. The new Caponord 1200 fully exploits the experience Aprilia gas acquired from competing at the very top and makes the same technology available to everyone.
Technological, well made, sophisticated and refined, the Caponord 1200 boasts a series of standard fitted electronic systems that are for their ease of use, efficiency and reliability: these include a Ride by Wire multi map throttle, Traction Control with 3 settings in addition to 2 channel ABS. |
Welkom bij de gezelligste motorzaak van Drenthe!
Wij hebben ruim 500 motoren op voorraad, een mooie werkplaats en kledingafdeling. Alle merken zijn bij ons vertegenwoordigd. Voor nette motoren, scherpe prijzen en net dat stapje extra komt u naar Havelte!
 | Havelte, Drenthe |
 | 0521-342960 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken