Nieuwsbrief:

Robs Accessoires


www.robsacc.nl
0224-591230
Dealer van: 

CAGIVA, HUSQVARNA


Alle motoren van Robs Accessoires
27 motoren gevonden
KTM 125 DUKE
KTM 125 DUKE
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2019, 44700 Km
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
€ 2.799,- p/mnd klik hier
2002, 61000 Km
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 7.400,- p/mnd klik hier
2024, 5 Km
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2023, 95 Km
HONDA PC 800 PACIFIC COAST
HONDA PC 800 PACIFIC COAST
€ 1.299,- p/mnd klik hier
1992, 60000 Km
HONDA XL 600 V TRANSALP
HONDA XL 600 V TRANSALP
€ 2.499,- p/mnd klik hier
1998, 68000 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2014, 65965 Km
HONDA XL 1000 V VARADERO
HONDA XL 1000 V VARADERO
€ 2.299,- p/mnd klik hier
1999, 93000 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2021, 22510 Km
SUZUKI VZ 800 MARAUDER LC
SUZUKI VZ 800 MARAUDER LC
€ 2.499,- p/mnd klik hier
1999, 25500 Km
SUZUKI GZ 250 MARAUDER
SUZUKI GZ 250 MARAUDER
€ 1.399,- p/mnd klik hier
2004, 4000 Km
HONDA VFR 750 F
HONDA VFR 750 F
€ 1.350,- p/mnd klik hier
1988, 46000 Km
BMW K 75 S
BMW K 75 S
€ 2.000,- p/mnd klik hier
1989, 83160 Km
HONDA VFR 400 R
HONDA VFR 400 R
€ 4.750,- p/mnd klik hier
1988, 67000 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 899,- p/mnd klik hier
1991, 81259 Km
YAMAHA FZ 750
YAMAHA FZ 750
€ 995,- p/mnd klik hier
1991, 6500 Km
MOTO GUZZI CALIFORNIA 3
MOTO GUZZI CALIFORNIA 3
€ 1.899,- p/mnd klik hier
1990, 88000 Km
SUZUKI ADDRESS 110
SUZUKI ADDRESS 110
€ 1.599,- p/mnd klik hier
2017, 10520 Km
KTM 125 LC2
KTM 125 LC2
€ 2.995,- p/mnd klik hier
2018, 0 Km
HONDA VF 750 C SUPERMAGNA
HONDA VF 750 C SUPERMAGNA
€ 1.000,- p/mnd klik hier
1987, 35000 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2024 Motoroccasion