Kies de Harley die bij je past
Of je nu op het asfalt wilt scheuren met een gloednieuwe motorfiets, een tweedehands-Harley of een superexclusieve bike: er is een Harley voor iedereen.
Let's talk
Een specifieke vraag voor verkoop, service of werkplaats of op zoek naar onze gegevens? Hier ben je - letterlijk - aan het juiste adres.
Leg je Harley in de watten
Boek een grondige servicebeurt, bescherm je kostbaarste bezit met een Harley-verzekering, vermijd zorgen met een financieringsplan en ontdek wat er onder de garantie valt - zelfs voor een gebruikte motorfiets.
Een stukje historie: BMW in 1994 - Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.