Nieuwsbrief:

Erison Motoren

Erison motoren bestaat sinds 2005 en na het openen van onze motorzaak werd er in 2006 ons eigen raceteam opgericht met Eric’s jongste zoon Lesley als coureur. Dat heeft geresulteerd in ontelbare ervaringen en zeer geavanceerde kennis van de motorfiets. Het hoogtepunt van het raceteam werd in 2016 ervaren met het behalen van de ONK en Benecup Supersport 600 titel. Momenteel runt Lesley het progressieve motorbedrijf. Al onze race belevenissen en kennis vloeien dan net als onze passie voor motoren door onze winkel heen. Deze passie en kennis willen wij graag met u delen, dus kom gerust eens langs voor een bakje koffie!
Alle motoren van Erison Motoren
13 motoren gevonden
TRIUMPH THRUXTON 900
TRIUMPH THRUXTON 900
€ 6.989,- p/mnd klik hier
2011, 12685 Km
SUZUKI GSF 650 SA
SUZUKI GSF 650 SA
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2014, 26922 Km
HONDA CB 650 F ABS
HONDA CB 650 F ABS
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2017, 24000 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2002, 12621 Km
DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO
DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO
€ 16.945,- p/mnd klik hier
2018, 12155 Km
BMW C 650 GT
BMW C 650 GT
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2019, 16358 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 2.600,- p/mnd klik hier
2002, 33168 Km
MV AGUSTA BRUTALE 750
MV AGUSTA BRUTALE 750
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2005, 38685 Km
SUZUKI GSR 750
SUZUKI GSR 750
€ 6.049,- p/mnd klik hier
2011, 25454 Km
HONDA NT 700 V DEAUVILLE ABS
HONDA NT 700 V DEAUVILLE ABS
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2010, 41817 Km
YAMAHA VMX 1200 V MAX
YAMAHA VMX 1200 V MAX
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1999, 30870 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XLH 883 HUGGER
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XLH 883 HUGGER
€ 5.950,- p/mnd klik hier
1997, 21631 Km
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR
€ 21.000,- p/mnd klik hier
2019,
Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.
© 2000 - 2025 Motoroccasion