Nieuwsbrief:

De Friese Motorfiets

Motoren zijn mijn passie. Dat is de reden dat ik in 2014 hobbymatig begonnen ben met het inkopen en verkopen van motoren. Ik merkte dat er veel vraag is naar motoren maar dat niet iedereen zin en tijd heeft voor het zoeken naar motoren, het onderhandelingsproces en het ophalen van de motoren. Daarnaast ontbreekt soms de kennis en ervaring om snel te kunnen beoordelen of de motor in goed staat is. Deze taak neem ik u dan ook graag uit handen. Ik houd van duidelijke communicatie en heldere afspraken. Cruciaal bij de totstandkoming van een goede onderhandeling. In de afgelopen jaren heb ik al veel klanten blij mogen maken met een goede motor tegen een scherpe prijs. Een goede levering is erg belangrijk en ik ben pas tevreden wanneer mijn klanten tevreden zijn. Na 3 jaar is De Friese Motorfiets uitgegroeid naar een klein zelfstandig bedrijf dat nog steeds in ontwikkeling is. De vraag naar hulp in de onderhandeling, ophalen en wegbrengen van motoren neemt toe maar ook verzoek om onderhoud, reparaties en motorbanden komt binnen. Daarom heb ik besloten om mij per april 2017 volledig als zelfstandige op de Friese Motorfiets te richten. Iets waar ik lange tijd naar heb uitgekeken. Ik zie ook uit naar een mooie blijvende samenwerking met mijn huidige klanten maar ook nieuwe samenwerkingsverbanden. Dus heb je vragen of hulp nodig neem dan contact op via telefoon of email. Met vriendelijk groet, Kees Hiemstra, De Friese Motorfiets
Alle motoren van De Friese Motorfiets
49 motoren gevonden
SUZUKI V-STROM 650 ABS
SUZUKI V-STROM 650 ABS
€ 6.099,- p/mnd klik hier
2014, 31054 Km
APRILIA SHIVER 900
APRILIA SHIVER 900
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2018, 28425 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.799,- p/mnd klik hier
2013, 19985 Km
BMW F 800 ST
BMW F 800 ST
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2010, 38965 Km
BMW K 1200 S
BMW K 1200 S
€ 2.999,- € 3.799,- p/mnd klik hier
2006, 96552 Km
HONDA CB 1000 R ABS
HONDA CB 1000 R ABS
€ 6.399,- p/mnd klik hier
2009, 32041 Km
HONDA CB 650 F ABS
HONDA CB 650 F ABS
€ 6.299,- p/mnd klik hier
2015, 30942 Km
HONDA CMX 500 REBEL S
HONDA CMX 500 REBEL S
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2017, 5831 Km
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN C-ABS
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN C-ABS
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2007, 65833 Km
HONDA VFR 1200 F C-ABS
HONDA VFR 1200 F C-ABS
€ 7.199,- p/mnd klik hier
2013, 37968 Km
HONDA XL 700 V TRANSALP ABS
HONDA XL 700 V TRANSALP ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2007, 42730 Km
HONDA XLV 750 R
HONDA XLV 750 R
€ 4.999,- p/mnd klik hier
1985, 46701 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 5.299,- p/mnd klik hier
2014, 33870 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 5.399,- p/mnd klik hier
2012, 34412 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 5.499,- p/mnd klik hier
2012, 9323 Km
KAWASAKI VULCAN S TOURER
KAWASAKI VULCAN S TOURER
€ 7.699,- p/mnd klik hier
2020, 7302 Km
KAWASAKI Z 750 R ABS
KAWASAKI Z 750 R ABS
€ 5.799,- p/mnd klik hier
2012, 23806 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 6.899,- p/mnd klik hier
2021, 13871 Km
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 3.799,- p/mnd klik hier
2014, 25890 Km
KTM 690 DUKE
KTM 690 DUKE
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2013, 19267 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion