Nieuwsbrief:

Ad van Gils Motors

Welkom op de website van Ad van Gils Motors. U vindt op onze site onder showroom alle activiteiten welke plaats vinden aan de Nikkelstraat 26 te Breda. In de Webshop heeft u de mogelijkheid om vanuit uw luie stoel de door u gewenste artikelen te bestellen.
Alle motoren van Ad van Gils Motors
6 motoren gevonden
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 7.290,- p/mnd klik hier
2009, 75838 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2013, 63827 Km
HONDA NT 700 V DEAUVILLE ABS
HONDA NT 700 V DEAUVILLE ABS
€ 5.490,- p/mnd klik hier
2011, 39192 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 3.990,- p/mnd klik hier
2002, 6042 Km
HONDA VT 750 C SHADOW
HONDA VT 750 C SHADOW
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2004, 5349 Km
BMW EML ZIJSPAN
BMW EML ZIJSPAN
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2011, 111831 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion